۱۰ شرکت برتر اینترنتی جهان کدامند؟

کدخبر: ۲۹۰۷۷۴
اقتصاد نیوز:شرکت های برتر اینترنتی جهان در حالی اعلام شده اند که شاخص‌هایی چون میزان مبادلات مالی، حجم مبادلات بورسی و همینطور فاکتورهایی همچون امنیت مجازی و تعامل مناسب با کاربر از ویژگی‌های انتخاب شرکت‌های برتر اینترنتی هستند.
۱۰ شرکت برتر اینترنتی جهان کدامند؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایلنا به نقل از یاهو فایننس، شرکت‌های اینترنتی جهان بر اساس فروش اینترنتی، مبادلات مالی و میزان تبلیغات و همینطور سرویس‌های کلود مورد بررسی قرار گرفته‌اند. ۱۰ شرکت برتر اینترنتی جهان به واسطه شاخص‌های مذکور به شرح زیر هستند:

۱. گوگل

در ۱۶ فوریه ۲۰۱۶ میزان سهام موجود این شرکت در نزدک به مقدار ۷۶۳ میلییارد دلار اعلام شد و در سال ۲۰۱۷ میزان درآمد این شرکت ۱۱۰ میلیارد دلار اعلام شد.

۲. آمازون

در سال ۲۰۱۷ میزان درآمد این شرکت به مقدار ۱۷۷ میلیارد دلار رسید که در بورس نزدک نیز میزان ارزش شاخص آن ۷۰۷ میلیارد دلار اعلام شد.

۳. تانسنت هلدینگ

 این شرکت که مقر آن در چین است، به دلیل نرم‌افزارهای موبایل همچون وی چت و بازی‌های آنلاین معروف است. در سال ۲۰۱۷ میزان درآمد این شرکت به مقدار ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید.

۴. فیس بوک

این شبکه اجتماعی که واتس‌اپ و چند شرکت زیر مجموعه دیگر را نیز در اختیار دارد، در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار رسیده است.

۵. علی بابا

در سال ۲۰۱۷ میلادی، میزان درآمد این شرکت به ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار رسیده است.

۶. نت فلیکس

 یک شرکت سرگرمی است که تولیدات ویدئوی نیز به اشتراک می‌گذارد. این شرکت در ۲۰۱۷ میزان ۱۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

۷. پرایس لاین

 یک شرکت مسافرتی آنلاین است که امکان رزرو هتل، رستوران و ... را نیز به مسافر می‌دهد. از وبسایت‌های زیر مجموعه این سایت booking.com  است. در سال ۲۰۱۷ میزان درآمد این شرکت ۱۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار اعلام شده است.

۸. باید

 این موتور جست‌وجوگر در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰ میلیارد و ۱۶۰ میلییون دلار درآمد داشته است.

۹. سیلز فورس

این شرکت سرمایه‌گذاری اینترنتی در سال ۲۰۱۶ میزان هشت میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

۱۰. ج دی 

این شرکت فروش اینترنتی چینی در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار درآمد داشته و میزان ارزش بورس آن به مقدار ۶۶ میلیارد دلار رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید