هیئت نظارت، پرونده شکایت زنگنه از نماینده ایذه را به دادگاه فرستاد

کدخبر: ۲۹۰۸۷۷
اقتصادنیوز: سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه صبح امروز این هیات گفت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در این جلسه حاضر شده و در خصوص شکایتش از هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه توضیحاتی ارائه کرد.
هیئت نظارت، پرونده شکایت زنگنه از نماینده ایذه را به دادگاه فرستاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه صبح امروز این هیات مواردی مطرح شد. 

وی افزود: به دنبال شکایت‌هایی که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت از یکی از نمایندگان شورای اسلامی صورت گرفته بود امروز با حضور تمام اعضا این موارد بحث و بررسی شد و به وزیر نفت اطلاعاتی درمورد جکتی که آقای خادمی اعلام کرده بود که اوراق و به منابع مملکت آسیب وارد شده است، ارائه شد. 

وی افزود: وزیر نفت درمورد اظهارات خادمی مبنی بر اینکه دستگاه کارت‌خوان در دفتر وزیر بوده است توضیحات مشروحی اعلام کردند ضمن اینکه مشکلات مالی حوزه پتروشیمی هم بحث بعدی بود که آقای زنگنه به آن پرداخت. 

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: خادمی در جلسه هفته گذشته هیات نظارت بر رفتار نمایندگان توضیحات و مستندات خود را اعلام کرده بود و در جلسه امروز آقای زنگنه جهت بیان اظهاراتشان حضور پیدا کردند. 

سخنگوی هیات نظارت گفت: این هیات در سه موضوع مذکور تصمیم‌گیری کرد به طوری که موضوع مربوط به اوراق جکت و دستگاه کارت‌خوان را در زمره وظایف نمایندگی مجلس تشخیص نداده و قرار شد این موضوع به دادگاهی که این شکایت از ‌آنجا آمده بود ارجاع شود و نماینده در آن دادگاه توضیحات خود را اعلام خواهد کرد اما درمورد بحث مالی مربوط به حوزه پتروشیمی‌ها اظهارات این موضوع را خلاف نمایندگی تشخیص نداد. 

وی خاطرنشان کرد: آقای محمود صادقی نماینده مردم تهران در توئیتر خود مباحثی را مطرح کرده و اظهاراتی را اعلام کردند که برخی افرادی که خودشان را مرتبط با تصمیم‌گیرندگان شورای نگهبان می‌دانستند اقدام به کارهایی کردند که خلاف شئونات بوده است و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شهودی که آقای صادقی معرفی کرده بودند به این نشست دعوت کرده بودیم که آنها هم توضیحات خود را بیان کردند و امروز هم سرپرست معاونت حقوقی و قوانین شورای نگهبان به جلسه هیات نظارت آمدند و توضیحاتی را اعلام کردند که مثل خیلی از ادارات و وزارتخانه‌ها که خیلی افراد با جعل اقداماتی را انجام داده بودند و برخی افراد خود را مرتبط با شورای نگهبان اعلام کرده بودند و حداقل 10 نفر از آنها از طرف شورای نگهبان به دادگاه معرفی شده بودند و اعلام شد که نماینده  تهران باید این افراد را به شورای نگهبان اعلام می‌کرد و اقدامات قانونی و دادگاه درباره آنها تصمیم‌گیری کند. البته درنهایت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این نتیجه رسید که با هماهنگی معاونت حقوقی شورای نگهبان این شهود و نماینده به شورای نگهبان رفته و مستندات خود را به آ‌نها اعلام کنند و درنهایت هیات در این باره نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد. 

وی ادامه داد: بحث بعدی که امروز مطرح شد مربوط به شکایت ستاد امر به معروف و نهی منکر استان اصفهان از محمود صادقی نماینده اصفهان بود و این ستاد در شکایت از نماینده تهران اعلام کرده  است که به دنبال اتفاق رخ داده در برنامه زنده شبکه پنجم سیما و اهانتی که به عزیزان اهل سنت شده بود، آقای صادقی در توئیتر و اینستاگرام خود مباحثی را مطرح کرده و در بخش کامنت‌های این دو صفحه هم  موضوعاتی اعلام شده است که خلاف وحدت و امنیت ملی کشور بوده که بر همین اساس این شکایت صورت گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد:‌هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیم گرفت تا محمود صادقی را برای حضور در جلسه بعدی این هیات و اظهار دفاعیات خود دعوت کند. 

وی خاطرنشان کرد: شکایتی از وزارت نفت علیه ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد وصول شده است که اظهارات او علیه این وزارتخانه بوده است که قرار شد آقای ابوترابی در جلسه آتی این هیات حضور پیدا کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید