پرونده «‌نوتردام» در کمیته میراث جهانی مطرح نمی‌شود

کدخبر: ۲۹۰۹۴۱
اقتصادنیوز: کمیته میراث جهانی یونسکو در چهل و دومین دوره از این اجلاس در رابطه با آینده کلیسای «نوتردام » پاریس تصمیم‌گیری نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ کمیته میراث جهانی یونسکو که امسال در «باکو» از سی‌ام ماه ژوئن تا دهم ماه جولای برگزار خواهد شد،‌ به مسئله کلیسای ‌«نوتردام» نمی‌پردازد، چراکه فرانسه گزارش کاملی در رابطه با آتش‌سوزی مهیب کلیسای «‌نوتردام»‌ به این کمیته ارائه نداده است.

موسسه «‌نوتردام» امروز اعلام کرد، داربست‌های اطراف مناره که پیش از آتش‌سوزی به منظور بازسازی این بخش از کلیسا نصب شده بودند،‌ در هفته‌های آینده غیر قابل استفاده خواهند شد.

دولت فرانسه که مسئولیت اداره این کلیسا را بر عهده دارد قول داده است تا گزارش این حادثه را تا پیش از یکم ماه دسامبر آماده کند و حالا این کمیته رسیدگی به پرونده این کلیسا را به سال ۲۰۲۰ موکول کرده است. البته تصمیمات اولیه این کمیته مبنی بر اینکه بازسازی این کلیسا می‌بایست در راستای مقرارت کمیته جهانی میراث صورت بگیرد در همین دوره ارائه خواهد شد.

پیش‌تر «‌ماکرون» ‌پیش‌تر اعلام رده بود قصد دارد کلیسای «نوتردام» که نامش به عنوان یکی ازمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است‌،‌ تا پیش از آغاز المپیک تابستانی سال ۲۰۲۴ دوباره بسازد. این اظهارت سبب به وجود آمدن  نگرانی و اخطار مدیران و کارشناسان هنری شد.

یونسکو نیز تاکید دارد تمامی اقدامات بازسازی و حفاظت از این کلیسای قرون وسطی در ابتدا باید مورد تایید کارشناسان این حوزه قرار گیرد.

«کلیسای نوتردام» در شهر پاریس به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری فرانسه با ۸۵۰ سال قدمت چندی پیش دچار حریق گسترده شد و بخشی از آن در آتش سوخت.

اهمیت این کلیسا در هویت تاریخی، ادبی و معماری گوتیک آن است که هر ساله میزبان بیش از ۱۳ میلیون گردشگر است.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید