آمریکا در اوکراین رزمایش نظامی برگزار می کند

کدخبر: ۲۹۰۹۴۴
اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد: ارتش آمریکا و شرکای این کشور از کشورهای مختلف جهان، خود را آماده برپایی رزمایشی گسترده در اوکراین می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ امروز (دوشنبه) تارنمای واشنگتن فری بیکن، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پنتاگون، این مانور دریایی، هوایی و زمینی در بازه زمانی بین یکم تا ۱۲ ژوئیه (۱۰ تا ۲۱ تیر) با حضور ۱۹ کشور، مشارکت ۳۳ کشتی و ۲۶ هواپیما و بیش از سه هزار نیرو برگزار می شود و هدف از آن تقویت مشارکت نظامی و تجهیزاتی و استحکام سالها مشارکت و دوستی بین این کشورها است.

بر اساس گزارش واشنگتن فری بیکن، این نوزهمین سال برپایی این تمرین های نظامی موسوم به «سی بریز» (Sea Breeze) است و در بحبوجه شرایط دشواری برای دولت «دونالد ترامپ» برگزار می شود که کشورش را بعد از سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی و تهدیدها درباره حملات بیشتر نظامی آمریکایی ها در منطقه در آستانه درگیری با ایران قرار داده است.

این گزارش افزود: روسیه نیز تهدیدهای خود را افزایش داده و گزارش های جدید نشان می دهد که مسکو «پروازهای آزمایشی» را بر فراز آمریکا آغاز خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا گزارش داد: با توجه به تردیدهای نظامی کنونی، نیروهای آمریکایی و متحدان شان در سراسر جهان «مانور نظامی را با تمرکز بر حفاظت از زیرساختارهای اساسی، حفاظت از نیروها و عملیات امنیت دریایی» اجرا خواهد کرد.

قرار است در این رزمایش کشورها بلغارستان، کانادا، دانمارک، استونی، فرانسه، گرجستان، یونان، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، مولداوی، نروژ، لهستان، رومانی، سوئد، ترکیه، اوکراین و انگلیس شرکت کنند.

آمریکا اعلام کرده که مانور "سی بیز" یک رزمایش چند ملیتی چندساله با حضور نیروهای دریایی، زمینی و هوایی و با میزبانی مشترک اوکراین و آمریکا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید