موسسه افکارسنجی «نورک» منتشر کرد؛

نتایج یک نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

کدخبر: ۲۹۰۹۵۲
اقتصادنیوز؛ نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد ۷۳ درصد از رای دهندگان دموکرات خواستار به قدرت رسیدن رئیس جمهوری هستند که تجربه کافی را برای ایفای چنین مسئولیتی داشته باشد.
نتایج یک نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ نتایج نظرسنجی جدید این خبرگزاری و مؤسسه افکار سنجی " نورک " نشان می‌دهد که دموکرات‌ها به طور کلی اهمیتی به سه موضوع جنسیت، نژاد و سن سال به عنوان مؤلفه‌های مورد توجه آنها برای حمایت از یک نامزد انتخاباتی نمی‌دهند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

این نتایج نشان داد که رأی دهندگان ثبت نام شده دموکرات تجربه یک نامزد برای احراز کرسی ریاست جمهوری را کیفیتی می‌دانند که آنها را برای حمایت از یک نامزد انتخابات مشتاق تر می‌کند.

بر اساس این نتایج، ۲۵ نفر خود را نامزد حزب دموکرات کرده‌اند که شامل تعدادی زن، یک آمریکایی لاتین تبار و چند نامزد از نژاد آسیایی و آفریقایی و یک دگرباش ۳۷ ساله است که نصف سن و سال نامزد اصلی دموکرات‌ها «جو بایدن» را دارد. با این حال بیشتر رأی دهندگان دموکرات می‌گویند چنین ویژگی‌هایی تغییر در میزان علاقه مندی آنها به نامزدها ایجاد نمی‌کند.

یکی از رأی دهندگان در این زمینه به موضوع تجربه به عنوان اولویت اصلی او برای انتخاب یک نامزد انتخاباتی اشاره کرد و گفت «ترامپ تجربه‌ای ندارد»

از هر ۱۰ رأی دهنده دموکرات ۴ نفر گفتند که بیشتر علاقه مند به رأی دادن به یک زن هستند و ۳۶ درصد گفتند که نامزدهای جوان‌تر اولویت آنها را تشکیل می‌دهد. یک چهارم از رأی دهندگان از نامزدی که سیاه پوست یا لاتین تبار است حمایت کردند و تقریباً از هر ۱۰ نفر، دو نفر گفتند که علاقه مند به حمایت از نامزدی آسیایی و نامزدهای دوجنسیتی و دگرباش هستند.

در عین حال از هر ۱۰ نفر رأی دهنده حدود ۸ نفر گفتند که بر آن سفیدپوست یا مرد بودن نامزدهای انتخاباتی فرقی ندارد.

این نتایج نشان داد ۲۲ درصد رأی دهندگان اطلاعات زیادی درباره مواضع نامزدهای انتخابات ندارند و ۶۲ درصد گفته‌اند که اطلاعات اندکی دارند و فقط ۳۵ درصد از توجه دقیق به کمپین‌های انتخاباتی سخن گفته و دو سوم گفتند که اصلاً توجهی به این مساله ندارند و یا این موضوع کمتر مورد توجه آنها است.

 بیشتر آمریکایی ها خواستار نامزدی با تجربه برای شرکت در انتخابات هستند

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ ژوئن (۲۳ تا ۲۷ خرداد) انجام شد. این نتایج با انتخاب تصادفی جامعه آماری از طریق مصاحبه تلفنی و به صورت آنلاین و با ضریب خطای مثبت و منفی ۴ درصد انجام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید