سایه انتخابات مجلس بر روی فوتبال ایران !

کدخبر: ۲۹۰۹۹۵
​اقتصاد نیوز:در این روزها دوباره تیم‌ها تغییر نام می‌دهند و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، انتقال باشگاه‌ها از استانی به استان دیگر هم کلید خورده است.
سایه انتخابات مجلس بر روی  فوتبال ایران !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، برای فصل جدید نام سه باشگاه لیگ برتری تغییر کرد. تراکتورسازی به تراکتور تغییر نام داد و پدیده هم با اسم شهر خودرو وارد لیگ نوزدهم می‌شود. از بوشهر هم خبر می‌رسد که به نام شاهین شهرداری بوشهر واژه لیان افزوده شده است. بعد از مدت‌ها که این تغییر نام‌های پیاپی در فوتبال ایران فراموش شده بود، دوباره این اتفاق غیرمرسوم برای فصل جدید تبدیل به اپیدمی شده است.

مدت‌ها بود که نام تیمی در لیگ تغییر نمی‌کرد. در سال‌های اخیر پاس با انتقال به همدان از پاس تهران به پاس همدان تغییر نام داده بود و صبا باطری هم صبای قم شده بود. داماش گیلان هم پیش از داماش با نام‌های استقلال رشت، پگاه و ابوذر در مسابقات حاضر می‌شد. سیاه‌جامگان در آخرین فصل حضورش در لیگ برتر با اسم مشهد بازی می‌کرد و به راه‌آهن هم پسوند سورینت و سپس یزدان اضافه شده بود. اتفاقی که جنجال و انتقادهای زیادی را به همراه داشت. 

سوالی که مطرح می‌‌شود این است تکلیف هوادارانی که به عنوان مثال پرچم، شال‌گردن و پیراهن‌هایی با نام پدیده خریدند چه می‌شود؟ حالا باید برای شهر خودرو طرح‌های جدید بزنند؟ در این سال‌ها از سوی هواداران تلاش‌های زیادی شد که با نام تراکتورسازی یا شاهین بوشهر شعار ساخته شود و در مسابقات، سکوها به صورت هماهنگ از باشگاه‌شان حمایت کنند. حالا باید همه شعارهای قبلی فراموش شود و از نو تلاش‌ها صورت بگیرد.

البته این تنها فاجعه این روزها نیست. دوباره با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، شاهد انتقال تیم‌ها از یک استان به استان دیگر هستیم. خونه‌به‌خونه بابل به استان خراسان شمالی منتقل می‌شود و شایعه خرید سهمیه تیمی لیگ یکی از سوی مسئولان داماش هم شنیده شده است. و این یعنی بعد از گذشت چند سال، همه تلاش‌های صورت گرفته بر باد رفت و همه چیز سر خانه اول برگشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید