ترامپ: هرگونه حمله به هرچیز آمریکایی پاسخی کوبنده خواهد داشت

کدخبر: ۲۹۱۰۲۴
ترامپ که از چند ماه پیش موضع تهاجمی با چاشنی تهدید نظامی علیه ایران پی گرفته بود امروز در موضعی کاملاً بالعکس از ایران خواست که به منافع آمریکا حمله نکند و تهدید کرد اگر به منافع آمریکا حمله کنید پاسخ شدید خواهید گرفت.
ترامپ: هرگونه حمله به هرچیز آمریکایی پاسخی کوبنده خواهد داشت
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد اظهارات کوبنده امروز مقامات ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا ناشی از این است که آنها «خوبی» را درک نمی‌کنند.

دونالد ترامپ که بیش از یک سال قبل کشورش را از برجام خارج کرد تا به خیال خام خود ایران را از طریق تحریم و تهدید نظامی وادار به پذیرش یک توافق جدید منطبق با خواسته‌های آمریکا کند، صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی در پیامی توئیتری نوشت: «رهبران ایران واژه‌ای خوبی و دلسوزی را درک نمی‌کنند. متأسفانه تنها چیزی که آنها می‌فهمند،‌ قدرت و زور است. آمریکا با اختلاف زیاد قدرتمندترین ارتش دنیا را در اختیار دارد و تنها طی دو سال اخیر 1.5 تریلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.»

وی افزود: «بیانیه بسیار جاهلانه و توهین‌آمیز امروز ایران صرفاً نشان می‌دهد که آنها واقعیت را درک نمی‌کنند. هرگونه حمله از سوی ایران به هرچیز آمریکایی، با پاسخی شدید و کوبنده مواجه خواهد شد. در برخی موارد، کوبنده به معنی نابودکننده خواهد بود. دیگر خبری از جان کری و اوباما نیست.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مدعی خوبی و دلسوزی در قبال ایران شده است که طی یک سال اخیر به بهانه‌های واهی یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار را علیه ملت ایران آغاز کرده و با تحریم‌های ظالمانه خود حتی واردات کالاهای بشردوستانه به ایران را نیز دچار مشکل کرده است.

از طرفی ترامپ تنها چند روز پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته و گران‌قیمت آمریکایی توسط یک سامانه‌ دفاعی بومی ایرانی بر فراز آب‌های سرزمینی ایران که با هیاهوی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر انتقام‌جویی از ایران همراه شد و در نهایت واکنشی از سوی آمریکا در پی نداشت، صحبت از قدرت ارتش آمریکا و سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری آن می‌کند تا به زعم خود در دل ایرانی‌ها ترس بیفکند؛ غافل از اینکه اساساً اگر نیروهای ایرانی از قدرت ادعایی آمریکا هراس داشتند، هرگز پهپاد متجاوز آمریکایی را منهدم نمی‌کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز در برهه‌ای ایران را به تقابل نظامی تهدید می‌کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

صبح امروز سه‌شنبه حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت آمریکا بیشتر از این «عصبانی» است که ایران پهپاد این کشور را «با سامانه داخلی» سرنگون کرده است.

روحانی با بیان اینکه اخیراً آمریکایی‌ها، سردرگم شده و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند که تا به حال در دنیای سیاست سابقه نداشته اظهار داشت: «آنها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند و امروز کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده و نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد.»

روحانی درباره قصد آمریکا برای تحریم مقام معظم رهبری هم گفت: «هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی‌آید بالاترین مقام یک کشور را تحریم کند. آن هم نه تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، مقام اجتماعی و مقام معنوی، نه یک فرد که فقط رهبر ایران است که رهبر عاشقان ایران انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام در سراسر جهان است. رهبر ایران فقط متعلق به ایران نیست این همه مردم در لبنان سوریه و عراق افغانستان پاکستان و کویت شیعه و غیر شیعه علاقه‌مند عاشق و مطیع هستند. «اموال رهبری را می‌خواهید تصرف کنید؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب‌های خارجی‌شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید.»

پس از آن که بامداد روز پنج‌شنبه 30 خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا بر فراز آب‌های ایران هدف پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد، آمریکایی‌ها مدعی شدند که به سرنگونی این پهپاد واکنش سختی نشان خواهند داد. کمتر از 24 ساعت بعد از این حادثه سران دولت و کنگره آمریکا در اتاق وضعیت کاخ سفید تشکیل جلسه دادند تا در مورد واکنش به سرنگونی این پهپاد متجاوز تصمیم‌گیری کنند. اما به‌رغم شایعات رسانه‌های غربی، در نهایت هیچ واکنشی از سوی نظامیان آمریکایی دیده نشد.

در ادامه دولت ترامپ برای اینکه به‌زعم خود وجهه کاخ سفید را حفظ کند و نشان دهد که در برابر سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران بی‌تفاوت نیست، تحریم‌هایی تکراری و عملاً بی‌کاربردی را علیه تنی چند از مقامات و فرماندهان نظامی ایران اعلام کرد؛ تحریم‌هایی که در واقع از ناتوانی و استیصال آمریکا در برابر ایران حکایت می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید