بهترین راهک ار برای پاکسازی کبد

کدخبر: ۲۹۱۰۷۹
اقتصادنیوز: آلرژی های فصلی بیشتر در فصول پاییز و بهار شروع میشوند که اغلب بصورت سرفه ،آبریزش بینی و… در مقابل تاثیرات آب و هوا وغذا است.که محققان طب سنتی پاکسازی کبد را یکی از راههای درمان موثر آلرژی می دانند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیک صالحی ؛ بسیاری از افراد دچار آلرژی های فصلی می باشند که گاها این موضوع برای فرد در حین انجام کارهای روز مره و ارتباط با اطرافیان مشکلاتی را نیز به وجود می آورد.به گفته ی محققان  درمان   آلرژی فصلی  با طب سنتی و پاکسازی کبد بهتر صورت می گیرد.که در ادامه برای اطلاعات بیشتر برای  درمان آلرژی  مارا در سایت نیک صالحی دنبال کنید.

درمان آلرژی فصلی با طب سنتی

رمضان کلوندی درخصوص علل بروز  آلرژی‌های فصلی  در بهار و پاییز و سرفه‌های پیاپی اظهار کرد: بدن در مقابل مواد ناشناخته‌ای که از راه‎های مختلف مانند غذا،‌ آب و هوا و… وارد بدن می‎شود، ماده‌ای به نام هیستامین از خود ترشح کرده که دور سلول را می‌گیرد تا سلول در مقابل این مواد ناشناخته آسیب نبیند.

وی ادامه داد: همین سد دفاعی باعث ایجاد یکسری علائم چون آب ریزش بینی و ‌چشم،‌ سرفه،‌ عطسه و… می‎شود، زیرا به هر طریق می‎خواهد این مواد ناشناخته را از بدن خارج کند.

درمان آلرژی فصلی با طب سنتی

عوامل ابتلا به آلرژی

راههای درمان آلرژی فصلی با طب سنتی

این محقق  طب سنتی و گیاهان دارویی  با بیان اینکه متأسفانه ما با مصرف آنتی‌هیستامین‌ها این سد دفاعی سلول را می‎شکنیم، افزود: هر چند با استفاده از این مواد از وجود این علائم اذیت‌کننده راحت می‌شویم اما این موضوع موقتی است.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها سیستم دفاعی بدن را ضعیف می‎کند، به طوری که دفعات بعد این علایم شدیدتر از قبل بروز می‌کند و باید داروهای شیمیایی قوی‌تری را مصرف کرد.

کلوندی با بیان اینکه کبد به عنوان یکی از مهمترین غدد بدن؛ آنزیم‌ها را ساخته و سر و سامان می‌دهد، گفت: مردم با مصرف غذاهای غیرسالم و صنعتی چون فست‌فود و سرخ‌کردنی آن هم با روغن‌های رایج در بازار،‌ بستنی‌ها،‌ مصرف مواد غذایی و تنقلات دارای مواد نگهدارنده و اسانس؛ کار کبد را مختل کرده و مانع از ترشح و تولید آنزیم‎های لازم برای بدن می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید در مورد غذاها و نوشیدنی‌های مصرفی خود دقت کنیم، افزود: باید کمی تفکر می‌کردیم که چه چیزی را و چرا می‌خوریم؟ ماده تشکیل دهنده آن چیست؟ سالم است یا غیر سالم؟ و… ؛

این محقق  طب سنتی  با بیان اینکه اگر به درستی به این سوالات پاسخ می‌دادیم امروز نباید شاهد اینهمه بیمار بودیم.

درمان آلرژی فصلی با طب سنتی وپاکسازی کبد

ایشان اولین  درمان آلرژی را پاک‌سازی کبد  دانست و خاطرنشان کرد: البته این کار باید با استفاده از  گیاهان دارویی  و زیر نظر متخصص  گیاهان دارویی  صورت بگیرد.

وی ادامه داد: افرادی به بنده مراجعه کرده‌اند که سالیان سال مبتلا با آلرژی‌های شدید و حادی بودند و داروهای مختلفی را مصرف می‌کرده‌اند، درمان‌ این افراد بی‌نتیجه و یا موقتی بوده پس رو به درمان با  گیاهان   دارویی  آوردند.

درمان آلرژی فصلی با طب سنتی

درمان آلرژی با دمنوش گیاهی

کلوندی گفت: با انجام پاک‌سازی کبد و مصرف چند دمنوش و اصلاح سبک غذایی و مصرف غذاهای سالم بیماری آنها تقلیل و یا برطرف شده است.

وی افزود: در شروع فصل سرما کافی است افراد بینی خود را با روغن‌های گل بنفشه در افراد گرم مزاج و سیاه‌دانه و بابونه در سردمزاجان چرب کنند تا مخاط بینی چرب باشد و خشک نشود.

کلوندی گفت: افراد سردمزاج با شروع فصل سرما از مصرف مواد غذایی با طبع سرد و سودایی مانند انواع ترشیجات،‌ بادمجان،‌ عدس آب یخ و مواد لبنی و بستنی بپرهیزند و افراد با طبع گرم موادی موافق طبع خود چون خاکشیر، ‌اسفرزه و… استفاده کنند.

وی با اشاره به یک روش درمانی ساده برای کاهش تب خاطرنشان کرد: اگر تب حالت اورژانسی نداشته باشد استفاده از خاکشیر در آب ولرم همراه با عسل و دمنوش بادرنجبویه در کاهش تب بسیار موثر است.

بیش تر بدانید : کنترل و درمان آلرژی فصلی

برای درمان آلرژی فصلی باید عوامل محرک سیستم ایمنی بدن خود را بشناسید. ممکن است تصور کنید که از گرده گل دچار حساسیت می‌شوید اما احتمال دارد بعضی عوامل دیگر، علت بروز حساسیت باشند. بیش از دو سوم افراد مبتلا به حساسیت‌های بهاری علائم خود را در طول سال نیز دارند. یک متخصص آلرژی نه تنها علائم حساسیت را درمان می‌کند

بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا عامل اصلی حساسیت خود را شناسایی و برطرف کنید. متخصصان درمان آلرژی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض عوامل تحریک کننده سیستم ایمنی، راهکارهایی را ارائه می‌کند که عبارتند از: گزارش‌های هواشناسی را در فصل‌های آلرژی‌زا از روزنامه، رادیو و تلویزیون دنبال کنید تا اطلاعاتی در مورد میزان گرده موجود در هوا در این فصل‌ها دریافت کنید. در طول فصل آلرژی‌زا، درب‌ها و پنجره‌های خانه و ماشین خود را ببندید. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گرده که باعث حساسیت می‌شود، میزان گرده موجود در هوا را بررسی کنید.

در فصل بهار و تابستان و در فصل گرده افشانی درختان و علوفه، میزان گرده هنگام شب بیشتر است. در اواخر تابستان و اوایل پاییز، میزان گرده در ساعات اولیه روز بیشتر است. پس از بازگشت به خانه دوش بگیرید، موهای خود را بشویید و لباس‌هایتان را عوض کنید. هنگام انجام کارها در خارج از منزل، از ماسک فیلتردار استفاده کنید و قبل از آن، داروهای مناسب مصرف کنید.

همچنین متخصص آلرژی ممکن است یک یا چند دارو را برای کنترل علائم توصیه کند. برخی از داروهایی که به طور گسترده توصیه می‌شوند، بدون نسخه هم قابل تهیه هستند. اگر از قبل سابقه ابتلا به حساسیت‌های فصلی را دارید، متخصص آلرژی دو هفته قبل از بروز علائم، مصرف دارو را برای شما شروع می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید