انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد

کدخبر: ۲۹۱۰۹۲
اقتصادنیوز: دولت انگلیس اعلام کرد که مجوزی برای فروش محموله جدیدی از سلاح به عربستان و متحدان آن در ائتلاف متجاوز عربی ضد یمن را صادر نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، دولت انگلیس یک هفته پس از حکم دادگاه تجدید نظر در رابطه با ممنوعیت فروش سلاح به عربستان و متحدان این کشور اعلام کرد که مجوز فروش محموله جدید سلاح به عربستان و متحدان آن را صادر نخواهد کرد.

دادگاه تجدید نظر انگلیس هفته گذشته طی حکمی اعلام کرده بود که این کشور روند قانونی فروش سلاح به کشورهای عضو ائتلاف عربی تحت امر عربستان را به دلیل استفاده از این سلاح‌ها علیه ملت یمن رعایت نکرده است.

در همین راستا، دولت انگلیس اعلام کرده که به حکم دادگاه تجدید نظر اعتراض می‌کند اما تا زمان صدور حکم جدید از سوی این دادگاه روند اعطای مجوز فروش سلاح به عربستان و متحدانش در جنگ یمن را متوقف خواهد کرد.

در بیانیه دولت انگلیس آمده است که این ممنوعیت شامل معامله‌های کنونی نمی‌شود، مگر در صورتی که دولت درباره مجوزهای این معامله‌ها نیز تجدید نظر کند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش میلیاردها پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید