هاآرتص از اجلاس منامه گزارش داد؛

بزرگترین نشست برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

کدخبر: ۲۹۱۱۸۷
اقتصادنیوز؛ نوعا لنداو، رسانه عبری‌زبان هاآرتص نوشت که اتفاقات سه‌شنبه در کارگاه اقتصادی بحرین بزرگترین نشست‌ برای عادی سازی روابط با اسرائیل طی چند سال اخیر بود.
بزرگترین نشست برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ نوعا لنداو، عضو هیئت اعزامی روزنامه عبری زبان هاآرتص در سخنانی درباره کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" گفت: اتفاقات روز گذشته در منامه بزرگترین نشست میان نمایندگان کشورهای عربی و اسرائیل برای عادی سازی روابط در چند سال اخیر بود.

وی افزود، این کارگاه با یک جشن استقبال در هتل مجلل چهار فصل منامه آغاز شد و به دنبال آن ده‌ها تاجر عرب و اسرائیلی با خرسندی و در ملأ و در حضور خبرنگاران با یکدیگر به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند!

وی مدعی شد که حدود ۱۵ فلسطینی به همراه اشرف الجعبری تاجر که تنها سخنگوی فلسطین در این کارگاه خواهد بود نیز در این کارگاه حضور یافتند. در ادامه وآو مردخای، هماهنگ کننده سابق امور دولت اسرائیل با فلسطین با فلسطینی‌های مذکور در لابی این هتل دیدار کرد و علاوه بر گروه الجعبری فلسطینی‌های دیگری نیز در آنجا حضور داشتند که حاضر به افشای هویت خود نشدند.

طبق این گزارش، همچنین از دیگر افرادی که در این کارگاه حضور داشتند می‌توان به علی سریف العمادی، وزیر دارایی قطر و خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین اشاره کرد که به شکل علنی با اسرائیلی‌ها از جمله اسحاق کرایس، رئیس بیمارستان شیبا گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، اسحاق کرایس به خبرنگاران گفت: ما کاملا از فضای مشترک و سازنده‌ای که در جست‌وجوی چالش‌های مشترک است، شگفت زده شدیم و شاهد سیاست باز تمامی طرف‌ها برای ابتکارات و همکاری در آینده بودیم.

از سوی دیگر، یک مقام بحرینی به هاآرتص گفت که روابط با اسرائیل گرم است اما میزبانی این کارگاه از نظر آنها و به ویژه در مقابل فلسطینی‌ها مسأله‌ای پیچیده است و فشار آمریکا ازجمله عوامل اصلی برگزاری این کارگاه بوده است.

هاآرتص در ادامه نوشت: در واقع به طور کل مانند یک پروژه بازسازی یک کشور است بدون اینکه بگوید این کشور در آینده چه ماهیتی خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید