جزئیات جدید از شکار پهپاد آمریکایی توسط سپاه

کدخبر: ۲۹۱۲۱۲
اقتصادنیوز: جزئیات جدیدی از شکار پهپاد آمریکایی MQ-۴C توسط سپاه منتشر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در برنامه امشب ثریا از شبکه یک سیما، سرگرد محمدعلی خدابخش کارشناس عملیات پدافند هوایی سپاه به بیان برخی جزئیات جدید از شکار پهپاد آمریکایی MQ-4C در آسمان ایران پرداخت.

وی اظهار داشت: در ساعت 4 دقیقه بامداد روز پنجشنبه یک فروند پهپاد MQ4-C از پایگاه الظفره امارات برخاسته و وارد مسیر پروازی خود می‌شود.

وی افزود: ماموریت این پرنده شناسایی و جاسوسی با استفاده از سنسورهای خود است. در بحث نظامی، اشراف اطلاعاتی حرف اول را می‌زند و این اشراف باید به گونه ای باشد که تمام پرنده های نظامی و شناورهای نظامی در منطقه را تحت اشراف خود داشته باشیم و این پرنده نیز از زمان پرواز خود از مبدا تحت نظر بود.

سرگرد خدابخش ادامه داد: این پرنده در مسیر بازگشت در ساعت 4 بامداد حریم هوایی را نقض می کند که در ارتفاع بالای 50 هزار پا بوده است. هواپیمای همراه او نیز که P-8 بود در ارتفاع 30 هزار پایی پرواز می کرد و در فاصله کمتری هم پهپاد MQ-9 پرواز می کرد.

وی با تاکید بر اینکه این سه پرنده را زیر نظر داشتیم تا دیتاهای رد و بدل شده آنها را تحت نظر داشته باشیم، افزود:  P-8 وظیفه گشت دریایی دارد، اما زمانی که پروژه ترایتون رقم خورد، یک ورژنی از پروژه‌ها به نام «بمز» اتفاق افتاد تا هواپیمای MQ-4C را با هواپیمای P-8 مرتبط کند.

این کارشناس عملیات پدافند هوایی با بیان اینکه این هواپیما 30 نفر به بالا سرنشین دارد که در آن لحظه 38 نفر سرنشین در این هواپیما بوده اند، گفت: در برخی رسانه‌ها گفته شد که این هواپیما 9 نفر سرنشین داشته، اما شخص رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این هواپیما 38 نفر سرنشین داشته و از سرنگون نکردن آن تقدیر کرد.

سرگرد خدابخش تاکید کرد: شلیک ما شکست پروژه ترایتون و یا لبه تکنولوژی آمریکا نبود، ما با شلیک مان مشتی بر دهان تکنولوژی روز دنیا زدیم. آمریکا از برتری هوایی صحبت می کند، درحالی که ما در حال خویشتن داری در برابر آمریکا هستیم و اگر خویشتن دار نباشیم قطعا اینگونه نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید