پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی سرنگون شد

کدخبر: ۲۹۱۳۶۳
پدافند هوایی ارتش یمن از انهدام یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی بر فراز منطقه الدریهمی این کشور خبر داد.
پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی سرنگون شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه (۶ تیر) یک فروند پهپاد جاسوسی متجاوزان در غرب یمن را ساقط کرد.

شبکه المسیره یمن به نقل از منبعی در ارتش یمن گزارش داد که این پرنده بدون سرنشین بر فراز شمال شرق شهرستان «الدریهمی»، واقع در استان الحدیده سرنگون شده است.

پدافند موشکی ارتش یمن ماه گذشته (۱۷ خرداد) موفق شده بود یک پهپاد مسلح آمریکایی ائتلاف سعودی از نوع «ام کیو ۹» را به وسیله موشک بر فراز استان الحدیده رهگیری و منهدم کند.

از جنوب غربی عربستان سعودی نیز خبر می‌رسد که یگان موشکی یمن یک فروند موشک از نوع زلزال یک را به محل تجمع «نیروهای مزدور» ائتلاف سعودی در منطقه «الربوعه» عسیر عربستان شلیک کرده است.

یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن اخیرا حملات موفقی به تعدادی از تأسیسات حیاتی عربستان سعودی از جمله فرودگاه و ایستگاه آب‌شیرین کن در منطقه جیزان و نجران عربستان انجام داده است.

حملات به فرودگاه‌های سعودی بعد از آن آغاز شد که مقام‌های دولت نجات ملی یمن اعلام کردند که از این به بعد معادله «فرودگاه در برابر فرودگاه» را اجرا خواهند کرد و در برابر محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعاء که چند سال است بر اثر این محاصره تعطیل است، فرودگاه‌های سعودی را هدف قرار خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید