رازهای عجیب و باور نکردنی درباره جزیره مرموزی که هر ۷ سال یکبار ظاهر می‌شود! + عکس

کدخبر: ۲۹۱۴۱۴
اقتصاد نیوز:جزیره‌های خیالی را فقط در فیلم‌ها نمی‎بینیم بلکه در افسانه‌‎های محلی هم می‌توان ردپایی از این جزیره‌های مرموز و شاید جعلی پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزنامه خراسان، قرن‎هاست که حوادث عجیبی در سواحل ایرلند رخ می‎دهد که کسی راز آن‎ها را نمی‎داند ازجمله ظاهر و ناپدید شدن ناگهانی چند جزیره در ساحل این کشور، آن هم درمقابل چشم ملوانان. جزیره مرموز «های-برازل» از سال ۱۳۲۵ تا ۱۸۰۰ میلادی روی نقشه‎ها وجود داشته‎است.

طبق افسانه ایرلندی‎ها، این جزیره هر هفت سال یک‌روز در هاله‎ای از مه ظاهر می‎شود. داستانش هم قرن‎ها در سرتاسر اروپا این‎طور بیان می‎شد که در این جزیره افراد با تمدن خیلی پیشرفته زندگی می‌کنند و انسان‌‎ها با ورود به آن عمر جاویدان می‌یابند. در سال ۱۶۶۸ شخصی به نام «مورولی» ادعا کرد افرادی ناشناس او را دزدیده و به این جزیره منتقل کرده اند. دو روز بعد مدعی شد آن افراد، کتابی به او داده‎اند. این کتاب که به زبان لاتین و ایرلندی ‎بود تا هفت سال نباید باز می‎شد.

مورولی بعد از هفت سال کتاب را باز کرد و به جراحی باتجربه تبدیل شد؛ درحالی که پیش از آن هیچ تخصصی در جراحی نداشت. بسیاری، این داستان را تنها یک حقه برای فریب مردم می‎دانستند. این کتاب، معروف به «های-برازل»، اکنون در‌کتابخانه کالج سلطنتی «دوبلین» نگهداری می‎شود. جزیره داستان معروف دیگری به نام حادثه «رندلشام» در دل خود دارد. چند افسر پلیس انگلیسی، سال ۱۹۸۰ در جنگل رندلشام نور‌هایی می‌بینند و بانزدیک شدن به آن، متوجه جسمی لوزی‎شکل در محل می‌شوند. این جسم مرموز، به‎محض تماس دست افسری به‎نام «جیمز پنینستون»، ناپدید می‌شود. روز بعدجیمز متوجه اعدادی می‎شود که ذهنش را درگیر کرده‌است.

10143092_662

او شروع به نوشتن آن اعداد «باینری» در ۱۶ صفحه می‌کند. حاصل رمز‌گشایی این اعداد توسط یک کدشناس، درجه جغرافیایی بود که روی نقشه با جزیره مطابقت داشت. بسیاری بر‌این باورندکه این محل همان جزیره باستانی آتلانتیس است که افلاطون از آن صحبت کرده‎بود؛ جزیره‎ای متمدن و پیشرفته که به دلایل نامعلومی از بین رفته‌است. بر اساس فرضیه‎ای دیگر، این جزیره یک خطای بینایی و ساخته‌و‌پرداخته توهمات مردم است که به دلیل انعکاس تابش هوای گرم و سرد در دوردست شکل می‌گیرد. طرفداران موجودات فرازمینی، داستان ناپدید شدن این جزیره را به فرازمینی‎ها ربط می‎دهند و این جزیره را یک بشقاب‎پرنده بزرگ فرض می‌کنند. به هرحال همواره وقایع شگفت‎انگیزی در تاریخ بوده‎است که به دلیل ناتوانی انسان در حل راز آن‎ها، در ابهام باقی ماندند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید