توافق نظر پوتین و ترامپ درباره نحوه حل اختلاف با ایران

کدخبر: ۲۹۱۴۴۷
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد روسای جمهور این کشور و آمریکا اتفاق نظر دارند که مسئله اختلاف درباره ایران باید از طریق استفاده از ابزار دیپلماتیک و سیاسی حل و فصل شود.
توافق نظر پوتین و ترامپ درباره نحوه حل اختلاف با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, این مطلب پس از آن بیان شد که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس گروه 20 در ژاپن دیدار کردند.پوتین و ترامپ خواستار حل و فصل دیپلماتیک مسئله ایران شدند
لاوروف گفت: "در بین مسائل بین المللی, آنها درباره سوریه, اوکراین و ایران بحث کردند. موضوع ایران در چارچوب اوضاع جاری بر سر برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران و اتفاقات دریای عمان مورد بررسی قرار گرفت. اوضاع دشوار است ولی هر دو رئیس جمهور تایید کردند که می خواهند راهی دیپلماتیک برای برون رفت از این وضع پیدا کنند".
وی افزود: "فعلا, من نمی دانم این مسئله چگونه در سطح کاری اجرا خواهد شد, چه تصمیماتی در واشنگتن گرفته خواهد شد ولی ما به طور حتم تلاش خواهیم کرد اطمینان حاصل کنیم که هر فردی که بتواند به نوعی بر این اوضاع تاثیر بگذارد, به سمت دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک حرکت کند".
لاوروف همچنین به پیشنهاد روسیه برای تقویت اعتماد بین کشورهای عربی منطقه خلیج (فارس) و ایران با کمک اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و دیگر نهادهای منطقه ای و بین المللی اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید