وزیر خارجه بحرین: تا به امروز چیزی درباره صلح با اسرائیل نشنیده‌ام

کدخبر: ۲۹۱۴۶۱
وزیر امور خارجه بحرین مدعی شد که نشست ضد فلسطینی اخیر در این کشور به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.
وزیر خارجه بحرین: تا به امروز چیزی درباره صلح با اسرائیل نشنیده‌ام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «خالد بن احمد»، وزیر امور خارجه بحرین با عقب‌نشینی از اظهارات چند روز پیش مدعی شد که نشست منامه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نبود.

خالد بن احمد شامگاه جمعه (۷ تیر) در گفت‌وگو با شبکه سعودی العربیه گفت که «تا به امروز چیزی در باره طرح سیاسی برای صلح [با رژیم صهیونیستی] نشنیده‌ایم».

او مدعی شد که دولت بحرین به نظر تشکیلات خودگردان احترام قائل است و چنین احترامی متقابل و دوسویه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» در کنار سایر گروه‌های فلسطینی نشست اخیر منامه را تحریم و آن را محکوم کرده بودند.

خالد بن احمد در مورد معامله قرن آمریکا در مورد فلسطین نیز مدعی شد که «معامله دو طرفه است و ما چیزی در مورد آنچه که معامله قرن نامیده می‌شود، نشنیده‌ایم».

او در مورد مصاحبه‌های اخیر خود با چند رسانه‌ رژیم صهیونیستی نیز گفت که با این مصاحبه‌ها خواسته است موضع خود را «مستقیما» به صهیونیست‌ها انتقال دهد.

بن احمد مدعی شد که کشورش همواره از حق مردم فلسطین در تشکیل دولتشان به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.

تشکر از آمریکا به دلیل عدم درگیری با ایران

وزیر امور خارجه بحرین طی این مصاحبه در مورد تنش اخیر بین تهران و واشنگتن نیز گفت که منامه از «موضع آمریکا در عدم حرکت به سوی درگیری نظامی با ایران» تقدیر و تشکر می‌کند.

با این حال او مدعی شد که ایران مسئول هر درگیری با تشدید تنش نظامی در منطقه است.

به نظر می‌رسد این اظهارات وزیر خارجه بحرین در واکنش به اعتراض‌ افکار عمومی جهان عرب و هجمه به شخص او و کشورش به دلیل نشست ضد فلسطینی در بحرین و اظهارات او با رسانه‌های صهیونیستی مطرح شده و عقب‌نشینی از مواضع اخیرش است.

خالد بن احمد آل خلیفه همزمان با برگزاری نشست ضد فلسطینی منامه موسوم به کارگروه اقتصادی «صلح برای شکوفایی»، با چند رسانه رسمی رژیم صهیونیستی مصاحبه کرد و خواستار برقراری بهترین روابط دیپلماتیک با این رژیم شد.

او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی 13 رژیم صهیونیستی در حاشیه این نشست گفت که این مصاحبه باید خیلی وقت‌ها اتفاق می‌افتاد. خالد بن احمد همچنین گفته است که «اسرائیل بخشی از میراث تاریخی این منطقه است و مردم یهود بین ما جایگاه دارند».

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه باید بین عرب‌ها و رژیم تل‌آویو گفت‌وگو جریان پیدا کند، ایران را تهدید اصلی برای منطقه و ثبات آن خواند.

خالد بن احمد در گفت‌وگو با روزنامه تایمز اسرائیل گفته بود که «اسرائیل ایجاد شده برای اینکه بماند و این حق را دارد که در داخل مرزهای امن زندگی کند و ما به دنبال صلح با آن هستیم».

پایتخت بحرین روز‌های چهارم و پنجم تیر میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن آمریکا یاد می‌شود.

این طرح صلح ادعایی آمریکا که برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها از سوی دونالد ترامپ طراحی شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید