نماینده اصلاح‌طلب: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ناپخته و عجولانه بود

کدخبر: ۲۹۱۶۵۹
اقتصادنیوز: یک عضو فراکسیون امید در مجلس، با بیان اینکه طرح اعاده اموال مسئولان یک طرح ناپخته و عجولانه بود، گفت: نهادهایی سعی در تخریب چهره‌های مردمی دارند. با پیگیری خط تخریب این موضوع می‌توان به آن پی برد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، ​پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هجمه‌های مطرح شده علیه درخواست مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، به نظر می‌رسد اسم من خیلی برجسته شد، گفت: از زمانی که موضوع مسکوت ماندن عنوان شد، هجمه‌ها از سوی جریانی خاص آغاز شد که من هم مطابق معمول مورد توجه این هجمه‌ها‌ بودم.

وی افزود: بعد از واکنش سریع من به اتفاقی که برای آن دختر در تهرانپارس افتاد، هجمه‌ها علیه من بیشتر و بیشتر شد.

نماینده تهران افزود: ما به هیچ‌وجه با این طرح مخالف نیستیم اما به اعتقاد کارشناسان و حقوقدانانی چون دکتر جواد فتحی که انسانی بسیار سالم و پاک هستند، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به طور کامل طرح ناپخته‌ای است و اصلا مورد بررسی دقیقی قرار نگرفته و ایرادات فراوانی به آن وارد است. از نظر من این طرح صرفا در ماه‌های مانده به انتخابات رونمایی شده که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، کما اینکه در اصل ۴۹ قانون اساسی تمامی موارد مربوط به تحصیل اموال نامشروع رصد شده است.

عضو فراکسیون امید با اشاره به طرح بازنشستگی مسئولان گفت: با توجه به اینکه ما خیلی از اجرای این طرح خوشحال بودیم و معتقد بودیم که کشور نیاز به جوانگرایی دارد، اما وقتی طرح به مرحله اجرا رفت تازه ایرادات آن مشخص شد.

وی افزود: ما نباید یک طرح ناپخته را مطرح کنیم و بعد از اینکه آن را تبدیل به قانون کردیم، متوجه  ایرادات آن بشویم بلکه در قانون‌گذاری ابتدا باید معایب طرح را رفع و بعد آن را تبدیل به قانون‌ کنیم.

نماینده تهران با اشاره به اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از قبل وجود داشته است، گفت: در این طرح باید همخوانی‌هایی که با طرح‌های قدیمی وجود دارد رفع و دوگانگی‌های آن از بین برود.

سلحشوری با بیان اینکه من از موافقان بسیار جدی طرح‌هایی نظیر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان  هستم، گفت: در هیچ کجای نامه‌ای که ۲۲ نماینده امضا کردند نیامده که ما مخالف این طرح هستیم بلکه از اهمیت آن در نامه ذکر شده و بنا به اهمیت موضوع، برای جلوگیری از تصویب یک قانون ناکارآمد، درخواست ارجاع به کمیسیون مطرح شده تا این طرح بر اساس مبانی علمی و حقوقی نگارش شود. اما متاسفانه کسانی که دنبال تخریب هستند، فضا را به گونه‌ای مدیریت کردند که این نمایندگان مخالف هستند! باید پرسید اهداف این افراد از نشر وارونه این موضوع چه بوده است.

سلحشوری گفت: چرا مشکلات این طرح گفته نمی‌شود و چرا برای تصویب آن عجله دارند؟ چرا تعدادی از اسامی امضاکننده این طرح را نسبت به بقیه بُلد می‌کنند؟ با عجله در تصویب این طرح دنبال چه چیزی هستند؟ در حالی که یکی از وظایف قانون‌گذار، تبدیل طرح‌های درست به قانون است.

وی با اشاره به طرح حمایت و منع خشونت علیه زنان گفت: به طور مثال این طرح پنج سال در معاونت امور بانوان مورد بررسی قرار گرفت، دو سال در قوه قضائیه است و هنوز فرصت حضور در صحن را پیدا نکرده، حال چرا باید طرحی را با شتاب‌زدگی تصویب کنیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اقلیتی صاحب رسانه و قدرت در پشت پرده وجود دارد که به دنبال مشوش کردن فضا هستند و گرنه سیه‌رو شود هر که در او غش باشد.

سلحشوری با بیان اینکه مرتبا در شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌شود که فلانی صاحب چندین شرکت است، گفت: شخصی خارج نشین بارها فیلم ساخته که سلحشوری و خانواده‌اش ۱۵ شرکت دارند و به ظن خود اسنادی منتشر کرده است. سوال من این است که اگر بنده در سال‌های دور عضو شرکت خصوصی بوده‌ام، آیا این جرم است؟ جوری بزرگنمایی می‌کنند که انگار شرکت داشتن کار عجیبی است و الا هر ایرانی هم می‌تواند به راحتی شرکت ثبت کند.

وی افزود: بعد از نماینده شدن در هیچ شرکت خصوصی حضور نداشتم و حتی تا جایی که مطلعم هیچکدام از شرکت‌هایی که بنده یا اعضای خانواده‌ام در آن بوده‌اند، اکنون فعال نیستند و تمامی آنها متعلق به گذشته است. این آقایانی که انقدر اطلاعات دارند و به قول خودشان افشاگر هستند، بیایند و بگویند که سلحشوری یا خانواده‌اش تابحال وام یا ارز دولتی گرفته‌اند؟ اگر اینچنین بوده، با مدرک صحبت کنند و الا هر ایرانی می‌تواند اطلاعات روزنامه رسمی و ثبت شرکت‌ها را مشاهده کند. 

نماینده تهران ادامه داد: تمام آنهایی که به دنبال امنیتی کردن فضا و فشار روی مردم عادی هستند، تمام انرژی‌شان را برای تخریب من به کار گرفته‌اند.

سلحشوری با بیان اینکه این نهادها همه توان خود را برای تخریب او به کار گرفته‌اند، گفت: پشت این تلاش‌ها نیت بسیار بدی قرار دارد که در نهایت به نتیجه هم نمی‌‌رسد و فقط باعث می‌شود که من به راهی که در آن قرار گرفته‌ام، ایمان بیشتری پیدا کنم.

وی گفت: اگر من از این افرادی که دست به خشونت می‌برند و با دو قطبی کردن جامعه فضا را ملتهب می‌کنند، تشکر می‌کردم، اگر به جای این ۱۵ شرکتی که به من نسبت می‌دهند، ۵۰۰ شرکت داشتم و هزاران میلیارد هم ارز گرفته بودم کسی کاری با من نداشت.

این نماینده با بیان اینکه پیش از این موضوع هم علیه من هجمه‌هایی صورت می‌گرفت، گفت: این نهادها بسیار سازمان‌یافته عمل می‌کنند و مطرح کردن این موضوع هم در راستای تخریب چهره‌های مردمی است. خوشبختانه مردم این موضوع را می‌دانند. آنهایی هم که نمی‌پذیرند مثل کسی هستند که خودش را به خواب زده‌ است.

سلحشوری  با بیان اینکه می‌توان بررسی کرد که شرکت‌های همسر یا فرزندان یا حتی آنهایی که در گذشته خود من عضو آن بودم، کدامشان فعال هستند، ثبت شرکت که کار سختی نیست و به راحتی می‌توان عملکرد شرکت‌ها را به دست آورد، گفت: از روزی که وارد مجلس شدم همیشه از فساد سیستماتیک‌ گفته‌ام. به عنوان یکی از امضا‌کنندگان اصلاح طرح اعاده اموال نامشروع، من در خدمت کسانی که می‌خواهند این طرح اصلاح کنند و اصلاح شده آن را به صحن بیاورند هستم؛ اما مخالف تصویب با عجله و بدون کار کاشناسی آن هستم. خوشحال هم می‌شوم آن کسانی که مرتب از فساد اقتصادی من و خانواده‌ام می‌گویند، به جای نشان دادن چهار تصویر از روزنامه رسمی و کدملی، مدارک مستند به نمایش بگذراند.‌ از قدیم گفته‌اند آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید