نصب دوربین‌ پلاک‌خوان در خروجی‌های زوج‌ و فرد سابق تهران/ اعلام تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در تهران

کدخبر: ۲۹۱۹۲۵
اقتصادنیوز: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:‌ خروجی‌های محدوده طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) به سیستم کنترل مکانیزه ( دوربین‌های پلاک خوان) مجهز شد.
نصب دوربین‌ پلاک‌خوان در خروجی‌های زوج‌ و فرد سابق تهران/ اعلام تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایسنا روز دوشنبه از روابط عمومی این معاونت، محسن پورسیدآقایی گفت: پس از تجهیز مبادی ورودی محدوده کنترل آلودگی هوا به سیستم کنترل مکانیزه برخی افراد از خیابان‌های یک طرفه‌ای که مبادی خروجی محدوده زوج و فرد سابق به شمار می رود وارد محدوده می شوند.

وی اظهارداشت: این افراد در واقع ۲ تخلف ورود ممنوع و ورود غیرمجاز به محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق را به صورت همزمان مرتکب می‌شوند.
معاون شهردار تهران ادامه داد: اکنون مبادی خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا نیز به سیستم کنترل مکانیزه مجهز و در این راستا تاکنون ۱۲۰ خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا به دوربین پلاک‌خوان مجهز شده است.
پورسیدآقایی تصریح کرد: افرادی که از خروجی‌ها وارد محدوده طرح کنترل آلودگی هوا یا طرح ترافیک شوند، هم بابت ورود ممنوع و هم برای ورود غیرمجاز به محدوده جریمه خواهند شد.
معاون شهردار تهران افزود: در زمان حاضر ثبت تخلف معاینه فنی با هزار و ۴۰۰ دوربین، ثبت تخلف ورودی محدوده طرح ترافیک از طریق ۹۲ دوربین و ثبت تخلف ورودی محدوده کنترل آلودگی هوا از طریق ۱۱۱ دوربین انجام می شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: روزانه ۱۰ میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان ۱۵ هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.

به گزارش ایرنا، طرح کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق که از آن به عنوان حلقه دوم طرح ترافیک نیز یاد می‌شود از اول تیر امسال جایگزین طرح زوج و فرد شد و ساعت اجرای آن در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۶:۳۰ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ۶:۳۰ تا ۱۳ است.

اجرای طرح کنترل آلودگی هوا از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است و براساس این طرح، دیگر ملاک ورود به محدوده زوج یا فرد سابق آخرین رقم سمت راست پلاک‌های خودرو نیست.

خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و خودروهای پلاک شهرستان ۱۵ روز در هر فصل می‌توانند به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا به صورت رایگان وارد شوند و شرط بهره‌مندی از تسهیلات این طرح نیز ثبت‌نام خودرو در سامانه my.tehran.ir است.

اگر مالکان مشخصات خودرو خود را در سامانه «تهران من» ثبت نکنند علاوه بر عوارض مشمول جریمه نیز می‌شوند.

علاوه بر طرح کنترل آلودگی هوا، طرح ترافیک اصلی نیز در مرکز پایتخت روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود که از شمال به خیابان مطهری، از سمت جنوب به خیابان شوش، از سمت غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان شریعتی و ۱۷ شهریور محدود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید