۶۰ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی کمتر از ۱/۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند

کدخبر: ۲۹۱۹۷۶
اقتصادنیوز: عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت منابع انسانی ایران گفت: ۶۰ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند زیر حداقل حقوق کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، آرمین خوشوقتی، عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت منابع انسانی ایران اظهار داشت: حدود یک میلیون نفر از مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی را یتیمان، زنان بی سرپرست و بیماران سرطانی تشکیل می‌دهند.

خوشوقتی ادامه داد: از میان مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی ۳۳ درصد که شامل از کارافتادگان و بازماندگان فوتی است، حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند زیر حداقل حقوق (کمتر از یک میلیون و ۵۰۰هزارتومان) یعنی زیر خط فقر دریافت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت منابع انسانی ایران در خصوص ممنوعیت کار برای مستمری بگیران اظهار کرد: مستمری بگیران دولتی و کشوری محدودیت کمی برای اشتغال مجدد دارند، اما مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی محدودیت دارند، چرا که کارفرما مکلف است آن‌ها را بیمه کند و به محض اینکه مشغول به کار می‌شوند مستمری آن‌ها قطع می‌شود.

خوشوقتی به تفاوت همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری با مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بسیار بالاست و با توجه به این حجم از مطالبات، همسان سازی تا پرداخت بدهی دولت ناممکن خواهد بود و این وضعیت در صندوق تامین اجتماعی قابل قیاس با صندوق بازنشستگان لشکری و کشوری نیست.

خوشوقتی با بیان اینکه همسان سازی در صندوق تامین اجتماعی بیش از هر بخشی احساس می‌شود، گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید ترمیم شود، اما با توجه به پایین بودن اعتبارات این سازمان، کمک مالی دولت لازم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید