سخنگوی موگرینی:

تا زمان اجرای تعهدات ایران، به برجام پایبندیم

کدخبر: ۲۹۲۰۹۲
اقتصادنیوز: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اروپا تا زمانی که ایران به تعهداتش در ارتباط با برجام پایبند باشد، به تعهداتش پایبند است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اتحادیه اروپا از ایران خواست تا به توافق هسته‌ای که سال 2015 به دست آمده است، پایبند باشد.

بنابر گزارش تایمز‌ آو اسرائیل، «مایا کوچیانچیک» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم، از ایران خواست تا از این اقدام عقب‌نشینی و از اقدامات بیشتر که به زیرپا گذاشتن توافق هسته‌ای منتهی می‌شود، خودداری کند.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا تا زمانی که ایران تعهدات درباره توافق هسته‌ای را اجرا کند، به طور کامل به توافق پایبند خواهد بود.

یک منبع آگاه دوشنبه (۱ جولای/۱۰ تیرماه) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این خبر را تأیید کرده است. 

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران ساعاتی بعدتر این خبر را تأیید کرد و افزود: «این موضوع را قبلا اعلام کرده بودیم و لذا براساس آنچه که اعلام کرده‌ایم خیلی شفاف گفته‌ایم که چه کار می‌کنیم و براساس آن نیز عمل می‌کنیم و این را از حقوق خود در چارچوب برجام می‌دانیم.»

عبور ایران از سقف‌های مجاز اورانیوم ۳.۶۷ درصد ۶۴ روز بعد از ضرب‌الاجلی انجام می‌شود که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برای عمل به تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی صادر کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید