نظرسنجی CNN نشان داد؛

رقیب احتمالی ترامپ سقوط کرد / مناظره کار دست بایدن داد + فیلم

کدخبر: ۲۹۲۱۴۸
اقتصادنیوز؛ پس از مناظره کاندیداهای دموکرات و انتقادات تند و تیز «کامالا هریس» به «جو بایدن» که محتمل‌ترین رقیب دونالد ترامپ برای انتخابات 2020 محسوب می‌شود، حالا نظرسنجی CNN حاکی از سقوط بایدن و صعود هریس است.
رقیب احتمالی ترامپ سقوط کرد / مناظره کار دست بایدن داد + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ پس از اولین مناظره رسمی نامزدهای حزب دموکرات که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، بسیاری از کارشناسان «کاملا هریس» را که توانست «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به شدت به چالش بکشد، پیروز قطعی مناظره نخست معرفی کردند؛ به نظر می‌رسد افکار عمومی آمریکا نیز با این ارزیابی موافق است.

فیلم | نامزد انتخاباتی آمریکا از شعار «حسن روحانی» استفاده کرد!

بر اساس نتایج نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» که پس از مناظره و با مشارکت حامیان حزب دموکرات صورت گرفته، عملکرد بسیار ضعیف بایدن در پاسخ به سؤالات مکرر هریس در مورد سابقه حمایتش از سیاست‌های نژادپرستانه، هزینه هنگفتی برای وی داشته و ۱۰ درصد از محبوبیتش کاسته است. در حالی که در نظرسنجی پیشین سی‌ان‌ان ۳۲% شرکت‌کنندگان از بایدن حمایت می‌کردند، در نظرسنجی اخیر حمایت از او به ۲۲% کاهش یافته است، هرچند که او هنوز در این نظرسنجی صدرنشین رقابت دموکرات‌هاست.

بیشتر بخوانید: «کامالا هریس» کیست؟ / زنی که در آمریکا همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است

در مقابل، هریس که در نظرسنجی پیشین تنها ۸% رأی داشت، با موضع‌گیری‌های تهاجمی‌اش نظر رأی‌دهندگان را به خود جلب کرده و اکنون با جلب حمایت ۱۷% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در رده دوم محبوب‌ترین نامزد دموکرات قرار گرفته است.

«الیزابت وارن» با ۱۵% و «برنی سندرز» با ۱۴% هم در رده‌های بعدی این نظرسنجی قرار دارند. هیچ‌یک از دیگر نامزدهای دموکرات در این بررسی نتوانسته‌اند بیش از ۵% آرا را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: نظر نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات درباره ایران

دموکرات‌ها که امیدوارند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی را کنار بزنند، در این دوره از انتخابات ۲۴ نامزد دارند. ۲۰ نفر برتر این نامزدها در مناظره هفته گذشته که در دو شب و در دو گروه ۱۰ نفره برگزار شد، شرکت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید