واکنش شدید اللحن دوحه به بمباران مرکز نگهداری مهاجران در طرابلس

کدخبر: ۲۹۲۳۰۰
اقتصادنیوز: قطر به شدت به بمباران مرکز نگهداری مهاجران در طرابلس پایتخت لیبی واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر ؛ دوحه به شدت بمباران مرکز نگهداری مهاجران در طرابلس پایتخت لیبی را محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: قطر به شدت این بمباران هوایی وحشیانه به مرکز نگه داری مهاجران در طرابلس پایتخت لیبی که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت را محکوم می کند. این بمباران نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشری است و به مثابه جنایات جنگی و جنایات ضد بشری است. بمباران مرکز نگه داری مهاجران نیازمند تحقق بین المللی فوری برای تحویل متجاوزان به دستگاه عدالت بین المللی است.

دوحه از جامعه بین المللی خواست که تحرک فوری برای حمایت از غیرنظامیان به عمل آورد.

شایان ذکر است که منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، حمله هوایی به یک مرکز نگهداری مهاجران آفریقایی در «تاجورا» واقع در حومه شهر «طرابلس»، پایتخت لیبی به کشته شدن دست‌کم ۴۰ نفر و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر منجر شد.

بر اساس این گزارش، مقام‌های لیبی تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مهاجران مجروح در بیمارستان‌های این کشور تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

بسیاری از مهاجران کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی در راه مهاجرت به ایتالیا با قایق وارد لیبی می‌شوند، اما آنها ممکن است توسط نیروهای گارد ساحلی لیبی که مورد حمایت اتحادیه اروپا است دستگیر شوند. هزاران نفر از این مهاجران در مراکز دولتی نگه داشته می‌شوند.

منطقه تاجورا میزبان چندین اردوگاه نظامی متعلق به نیروهای هم‌پیمان با دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید