ردپای آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی

کدخبر: ۲۹۲۴۷۳
جوسب بورل سرپرست وزارت امور خارجه اسپانیا گفت: توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود پس از ارائه درخواست آمریکا از انگلیس صورت گرفته است.
ردپای آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت جبل الطارق روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات این منطقه و نیروی دریایی انگلیس یک ابرنفتکش که ادعا می‌شود حامل نفت ایران به سوریه بود را توقیف کرد.

"فابیان پیکاردو" نخست وزیر جبل الطارق خاطرنشان کرد که این پالایشگاه سوریه مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه است که در ماه مه ۲۰۱۱ اعمال شده اند.

جوسب بورل سرپرست وزارت امور خارجه اسپانیا در این باره گفت: توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود پس از ارائه درخواست آمریکا از انگلیس صورت گرفته است.

وی که به عنوان جانشین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معرفی شده است، خاطرنشان کرد: مادرید در حال بررسی توقیف این کشتی و تاثیر آن بر تمامیت ارضی اسپانیا است.

به نظر می‌رسد که توقیف این کشتی در آب‌های اسپانیا صورت گرفته است. اسپانیا حاکمیت انگلیس بر آب‌های اطراف جبل الطارق را به رسمیت نمی‌شناسد.

در همین حال سخنگوی نخست وزیر انگلیس با استقبال از توقیف این نفتکش گفت: ما از اقدام قاطع در زمینه اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه استقبال می‌کنیم و مقامات جبل الطارق را که در توقیف موفقیت آمیز عملیات صبح امروز دست داشتند تحسین می‌کنیم.

در همین راستا بخوانید:

احضار سفیر انگلیس به دلیل توقیف نفتکش ایرانی

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید