دروغ‌پردازی علیه امام خمینی درباره حکم فقهی ازدواج با دختر زیر ۸ سال

کدخبر: ۲۹۲۶۸۸
اقتصادنیوز: گسترش اسلام ستیزی در ایران، هدف مشترک اتحاد وهابیون، سازمان منافقین و برخی عناصر داخلی برای تخریب امام خمینی و احکام و اندیشه های نوگرای اسلامی اوست .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از شیوه های رایج در فضای مجازی، دروغ‌سازی علیه مسائل اسلامی و فقهی با کمک وارونه جلوه دادن مدارک و سندهایی قابل باور علیه مسائل مختلف اسلامی است. این دروغ پردازی‌ها البته در سال های اخیر با محوریت میلیشیای رسانه ای منافقین و پیج های وابسته به مخالفان، گسترش وسیعی داشته است. خبرآنلاین در مطالب پیشین خود نمونه هایی از این دروغ پردازی های علیه مسائل دینی را  گزارش کرده است. اینجا.  

همین جریان های دروغ پرداز، مدتی پیش درباره محدودیت های پزشکی در ایران به دلیل ممنوعیت های فقهی پس از انقلاب، نظرات دروغی را به رهبران جمهوری اسلامی نسبت دادند. خبرآنلاین در گزارشی به این شایعه پردازی ها نیز پاسخ داد: حکم امام‌خمینی برای پیوند عضو و نقش آیت‌الله‌خامنه‌ای در تصویب قانون 

اتحاد وهابیون، سازمان منافقین و برخی عناصر داخلی برای تخریب امام

اخیرا صفحات اسلام‌ستیزی وهابیون با همراهی صفحات سازمان منافقین در اینستاگرام و برخی عناصر داخلی با شیوه های دروغ پردازی رسانه ای، قسمتی از یک صفحه کتاب «تحریرالوسیله» مرحوم امام خمینی را منتشر کرده اند و این گونه ترویج و تبلیغ می کنند که بنیانگذار جمهوری اسلامی، ازدواج و روابط جنسی با دختر زیر 8 سال و حتی شیرخواره را جایز دانسته است! این موج دروغ پردازی برای تخریب شخصیت امام خمینی در ابتدا توسط عناصر وهابی در لباس روحانی، مورد تاکید و ترویج قرار گرفت.

یک عنصر وهابی اسلام‌ستیز که در فضای مجازی به تشریح دروغین مساله می پردازد

سپس این فضاسازی زمانی پر رنگ‌تر شد که عنصر افراطی و منحرفی همچون محمد نوری زاد از داخل ایران با پخش فیلمی از در آغوش گرفتن یک دختر شیرخواره، با بیانی دغل‌کارانه و دروغ پردازانه، اجازه ارتباط جنسی با دختر شیرخواره را به امام خمینی نسبت داد!

تصویری از نمایش وقیحانه محمد نوری زاد علیه امام خمینی در فضای مجازی

متاسفانه برخی جوانان بی اطلاع از احکام اسلام و اندیشه های پیشروی اسلامی در داخل کشور نیز این نوع دروغ ها را در صفحات اینستاگرامی یا در گروه های تلگرامی خود باز نشر می کنند که این نوع واکنش ها بیشتر ریشه در جهل و عصبیت های شخصی و مشکلات اقتصادی دارد.

شیوه وارونه‌سازی و دروغ‌پردازی علیه یک حکم فقهی

شیوه این وارونه سازی و دروغ پردازی چگونه بود؟ میلیشیای رسانه ای وهابی ها و منافقین، کلیپ کوتاهی تهیه کرده و یک صفحه از کتاب «تحریرالوسیله» امام خمینی را به مخاطب نشان می دهد و بخشی از یک حکم فقهی را درباره ازدواج با دختر زیر هشت سال در بحث « تفخیذ» پخش می کند و این بخش از متن را نظر قطعی و عملی امام خمینی می نامد!

افراد تحصیل کرده و آگاه به خوبی می دانند که «تحریرالوسیله» یک کتاب تخصصی فقهی است که امام خمینی در آن نظرات گوناگون بسیاری از فقهای گذشته را بیان کرده و در آخر نظر خود را نیز می آورد.
این بخش از کتاب که با گزینشی مغرضانه انتخاب شده، جزو مباحث فقهی مطرح در گذشته بوده و متنی ست که عینا در کتب شیخ مفید و علامه حلی و دیگر علمای شیعه و سنی نیز آمده است. اما دروغگویان ضد اسلام، بیان این نظرات فقهی مختلف در یک کتاب تخصصی را به نظر فقهی امام راحل نسبت می دهند.

امام خمینی و نظریه مترقی او: شرط «رشد» و شرط «رضایت دختر» به جای شرط «سن بلوغ» در ازدواج با دختر

نظر شخص امام خمینی درباره ازدواج و نکاح با دختر زیر هشت سال در رساله عملی ایشان که برای عموم مردم است و در تمام استفتاء‌های آن فقیه معاصر، آمده است. نظرات امام راحل درباره ازدواج دختران بسیار مترقی و پیشرو است. ایشان معتقد است ازدواج دختری که به بلوغ و رشد نرسیده صحیح نیست و همچنین حتی اگر دختری «بالغ» باشد ولی «رشید» نباشد یعنی صاحب درک و فهم نشده باشد و نتواند خوب و بد و سود و زیان خود را تشخیص دهد، عقد وی صحیح نیست.

در نگاه مترقی امام خمینی حتی «سن دختر» و «سن بلوغ» ملاک نیست و امام برای ازدواج شرط «رشد» و «رضایت دختر» را بهتر از شرط فقهی «سن» دختر می دانند.

در نظر امام خمینی دو مساله بسیار مهم، مورد تاکید است:

اول: عقد ازدواج بین دو نفر باید با رضایت هر دوی آنها باشد، بنابراین اگر یک طرف را مجبور کنند و یا بدون رضایت او عقد ازدواج را جاری کنند، هرگونه رابطه زوجیت صحیح نمی باشد.
دوم: برای انجام رضایت به ازدواج، باید دو طرف عقد (پسر و دختر) بالغ و رشید باشند، بنابراین اگر دختری دارای «رشد» نباشد، نمی توان او را به عقد دیگری درآورد.

همچنین امام در همان کتاب تحریرالوسیله د رنتیجه مباحث می نویسند: « ... زناشویی با دختری که سن بلوغش نرسیده حرام است و اگر مردی با دختری به عنوان همسرش، رابطه جنسی برقرار کند، این دختر بر او برای همیشه حرام خواهد شد و باید دیه کامل او را بپردازد و کلیه مخارج او را نیز تا آخر عمرش بر عهده بگیرد و همچنین باید مهر او را تماماً بپردازد...»

این دروغ پردازی منافقان و دشمنان اسلام و ایران، در حالی صورت می گیرد که امام راحل، فقهی بود که در تمام آثار و کتب عرفانی و اخلاقی اش و نیز در عمل فردی اش، پاکی و تقوا و طهارت و تهذیب نفس و پرهیز از شهوات را مورد تاکیدی ویژه قرار می داد.

از سوی دیگر بیش از چهار دهه است که اندیشمندان موافق و مخالف جهان اسلام اذعان دارند که امام خمینی یکی از برجسته ترین فقیهانی بوده که در جهان اسلام توانسته است فقه اسلامی را متحول و به روز کند. روند تحول دانش فقه در حوزه های علمیه نشان می دهد که از فقه پزشکی گرفته تا فقه زنان و احکام خانواده از سوی امام خمینی و پس از ایشان متحول شده است.

به امید بیداری نسل جوان جامعه و مراقبت رسانه ها از فریب این نوع دروغ پردازی های عناصر معاند و ضد اسلام و ایران.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید