ترامپ «مقصر گاف‌هایش» را پیدا کرد

کدخبر: ۲۹۲۷۱۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا آب و هوای بد و بارانی و خرابی دستگاه پخش سخنرانی را عامل اصلی بخشی از گاف‌هایی دانست که در طول سخنرانی روز استقلال به وجود آمد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، پایگاه خبری یاهو نیوز نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بخش جنوبی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما در روز برگزاری مراسم استقلال آمریکا، باران زیادی را شاهد بودیم. من زیر باران ایستاده بودم. دستگاه پخش سخنرانی – اتوکیو – از کار افتاد و نمی‌شد از آن استفاده کرد و بعد همه چیز بهم خورد و از کار افتاد.

ترامپ در جریان این سخنرانی ایجاد ارتش از سوی کنگره قاره‌ای را در سال ۱۷۷۵ یادآور شد و گفت: ارتش قاره‌ای با زمستان سخت و طاقت‌فرسای دره فورج روبرو شد اما توانست به پیروزی دست یابد. ارتش ما توانست اوضاع را درست کند، به آسمان دست یابد و استحکامات را تصرف کند و فرودگاه‌ها را به تصرف خود درآورد. ارتش ما هر کاری که باید انجام می‌داد را انجام داد.

ترامپ در این سخنرانی به فرودگاه‌هایی اشاره کرد که اصلاً در آن زمان وجود نداشتند. در زمان جنگ استقلال آمریکا به سال ۱۷۷۵ اصلاً هواپیما وجود نداشت! برادران رایت در سال ۱۹۰۳ برای نخستین بار هواپیما را اختراع کردند.

ترامپ گفت، خرابی دستگاه پخش سخنرانی باعث بروز چنین اشتباهی شده است و ادامه داد: درست وسط جمله بودم که دستگاه خراب شد. احساس خوبی نبود. زمانیکه مقابل میلیون‌ها میلیون تن ایستاده‌اید و اوضاع خراب می‌شود، چه احساسی دارید؟! فکر می‌کنم باران این دستگاه را خراب کرد. با این حال، سخنرانی بسیار خوب بود!

وی ادامه داد: من توانستم بدون دستگاه، سخنرانی را ادامه دهم. کار سختی بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید