نسل پنجم تلفن‌های همراه در چین رسما آغاز بکار کرد

کدخبر: ۲۹۲۷۶۸
اقتصادنیوز: چین با ایجاد ترمینال های شبکه ای و ارایه تجهیزات به شرکت های مخابراتی بزرگ این کشور، به طور رسمی وارد عصر نسل پنجم تلفن های هوشمند شد.
نسل پنجم تلفن‌های همراه در چین رسما آغاز بکار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،تلویزیون «سی سی تی وی»، شرکت چاینا موبایل بزرگترین اپراتور مخابراتی دنیا از لحاظ شمار کاربران و مشترکان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۰ هزار ترمینال و تجهیزات نسل پنجم را به شرکت های بزرگ مخابراتی داده است.

بر اساس این بیانیه پروانه های فعالیت تلفن های نسل پنجم در چین صادر شده است و از اولین روز ماه جولای (۱۱ تیر) نیز تجهیزات جدید برای تلفن های هوشمند نسل پنجم از سوی شرکت های بزرگ ارتباطاتی و مخابراتی وارد بازار شده است

این تجهیزات در اختیار شرکت های بزرگی چون هواوی، زد تی یی، شیائومی، اوپو و پلاس وان قرار گرفته است و آنها از ماه آینده میلادی خدمات را در اختیار دارندگان تلفن های هوشمند نسل پنجم قرار می دهند.

«یانگ جیه» رییس این شرکت روز شنبه گفت: چاینا موبایل بسرعت در حال گسترش شبکه مخابراتی نسل پنجم است که سرعت آن در چین از هر نقطه دیگری در دنیا بیشتر است.

قرار است در سال جاری میلادی چاینا موبایل ۵۰ هزار ایستگاه داده های شبکه نسل پنجم را در ۵۰ شهر ایجاد کند و از سال آینده میلادی بیشتر شهرهای چین تحت پوشش این خدمات سریع مخابراتی قرار گیرند.

بسیاری از مشترکان از قیمت بالای تلفن های هوشمندی که قابلیت کار با شبکه نسل پنجم را دارند، گلایه کرده اند به همین دلیل این شرکت چینی اعلام کرده است تا پایان سال آینده میلادی تلفن های جدیدی را در اختیار مشترکان قرار می دهد که قیمت آنها حدود ۱۴۵ دلار خواهد بود.

چین کار صدور پروانه های استفاده از داده های تلفن نسل پنجم را از ماه جاری میلادی شروع کرده و با سرعتی به مراتب بیشتر از دیگر کشورها نظیر آمریکا و کره جنوبی برای توسعه این شبکه حرکت می کند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین هم در بیانیه ای اعلام کرد که سه شرکت بزرگ مخابراتی این کشور در سال جاری میلادی ۹۰ هزار ایستگاه داده نسل پنجم را در کشور ایجاد خواهند کرد.

گفته می شود که چین تا سال ۲۰۲۵ میلادی بزرگترین بازار مخابرات نسل پنجم در دنیا خواهد بود و شمار مشترکان آن به ۴۶۰ میلیون نفر خواهد رسید شمار مشترکان در اروپا تا آن زمان ۲۰۵ میلیون و در آمریکا ۱۸۷ میلیون نفر خواهد بود.

اینترنت نسل پنجم یا 5G را انقلاب جدید در انتقال اطلاعات به شکل بی‌سیم می گویند.

در زمینه سرعت این نسل از اینترنت گفته می شود دانلود کامل یک فیلم با کیفیت اچ.دی که با اینترنت نسل چهارم یا 4G حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد با 5G کمتر از یک ثانیه طول خواهد کشید.

از طرف دیگر این فنآوری به پزشکان اجازه می‌دهد از راه دور عملیات جراحی را هدایت کنند و همچنین می‌توان با اتصال مجازیِ مناطق شهری زمینه را برای ایجاد شهرهای هوشمند فراهم کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید