ماجرای اجاره میلیونی پیاده‌روها در تهران+عکس

کدخبر: ۲۹۳۱۳۲
اقتصاد نیوز:پیاده راه یک فضای عمومی است اما این روزها توسط برخی مغازه‌داران در فضای مجازی با ودیعه 10 میلیون و ماهانه 2 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.
ماجرای اجاره میلیونی پیاده‌روها در تهران+عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، دستفروشی در معابر پایتخت بسیار زیاد است و این افراد با اشغال پیاده روها بساط خود را پهن کرده و کسب در آمد می‌کنند البته بسیاری از این دستفروشان توسط صاحبان مغازه ها به کار گرفته می شوند و اجناس داخل مغازه را در کنار خیابان پهن و می فروشند چرا که در بین مردم این اعتقاد وجود دارد که دستفروشان برای اینکه اجازه مغازه نمی دهند ارزان تر اجناس را می فروشند.

در یکی از سایت‌ها آمده است ؛ واگذاری قسمتی از جلوی مغازه که سال ساختش 1387 است با ودیعه 10 میلیون و کرایه 2 میلیون ماهانه واگذار می شود، این مغازه بر خیابان است و بساط گستر می توان وسایلش را داخل مغازه قرار دهد.

و در آگهی دیگری آمده است که مکانی که اجاره می دهیم در منطقه فوق العاده پر تردد واقع شده و مناسب فروش شربت یخ در بهشت، پیراشکی و غیره... است.

زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: واقعا دیگر آگهی زدن برای اجاره جلوی مغازه تخلف آشکار است و باید جلوی این موارد گرفته شود.

وی ادامه داد: سد معبر و نواحی باید در این زمینه ورود کنند فضاهای عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی نمی تواند از آن استفاده خصوصی کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: در ملک از خارج فضای عمومی و از داخل فضای خصوصی است و با این اقدامات بر حریم پیاده راه تجاوز می کنند و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می شود و نباید این فضا اجاره داده شود.

نوری افزود:این کار تخلف است و باید با آن برخورد شود و البته باید دستفروشان جمع آوری شوند اما باید کرامت این افراد حفظ شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در محدوده منطقه 11 و 6 در خیابان ولی عصر پایین تر از میدان جمهوری تا میدان ولی عصر دستفروشان عرض پیاده راه را در 2 طرف خیابان اشغال کرده و تردد شهروندان را دچار مشکل می کنند و باید بساط این افراد جمع شود و شهرداری اقداماتی دراین باره انجام داد.

به اعتقاد وی، نباید اغتشاش بصری در شهر ایجاد کرد و باید با همکاری شهرداری و پلیس این محدوده ها پاکسازی شود.

وی با بیان اینکه باید در سایر نقاط شهر هم دستفروشان جمع آوری شوند،گفت به واسطه مسایل اقتصادی و مشکلات اشتغال پدیده دستفروشی توسعه پیدا کرده است و در معابر شاهد بساط گستری هستیم.

برخی از دستفروشان به صورت گروهی استخدام می‌شوند. کار به جایی رسید که آگهی استخدام گروهی دستفروشان در فضای مجازی منتشر و اعلام کردند به تعدادی دستفروش اقا و خانم جهت فروش بدلیجات نیازمندیم و تمامی کارهایی که قرار است بفروشید جدید و با بسته بندی های شیک هستند و فروش عالی دارند.هرکدام داخل جعبه های مخصوص خودشان هستند که فروشش راحت است.

ساماندهی دستفروشان در میدان تجریش مدت هاست در دستور کار است و هر بار شهرداری تهران خبر از ساماندهی دوباره می دهند اما همچنان دستفروشان در این مکان حضور دارند و مسیر تردد شهروندان را دچار مشکل می‌کند.

سید امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان حریم‌بان شهرداری تهران در این باره گفت: ساماندهی دست‌فروشان در دستور کار است. سازوکارهای فراوانی تاکنون در نظر گرفته شده و باید این دست‌فروشان را به روز بازارها ، شب بازارها و پارک بازارها هدایت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید