سخنگوی موگرینی: مذاکرات ایران و کشورهای حاضر در برجام ادامه دارد

کدخبر: ۲۹۳۱۴۶
اقتصادنیوز؛ «مایا کوسیانسیچ» سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از بیانیه دیروز ایران گفت: با دیگر کشورهای حاضر در برجام برای گام‌های آتی ذیل توافق هسته‌ای در تماس هستیم. مذاکرات ایران با کشورهای طرف در توافق هسته‌ای ادامه دارد.
سخنگوی موگرینی: مذاکرات ایران و کشورهای حاضر در برجام ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «مایا کوسیانسیچ» (Maja Kocijancic) سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپایی‌ها و در واکنش به گام دوم برجامی ایران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم به ۵ درصد اعلام کرد: به شدت نگران بیانیه دیروز ایران در افزایش سطح غنی سازی اوانیوم فراتر از ۳.۶ درصد هستیم.

اتحادیه‌اروپا:نگران افزایش غنی‌سازی ایران هستیم

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: از ایران می‌خواهیم تمام فعالیت‌های هسته‌ای نامتناسب با تعهدات خود در برجام را متوقف کند.

وی در ادامه افزود: با دیگر کشورهای حاضر در برجام برای گام‌های آتی ذیل توافق هسته‌ای در تماس هستیم. مذاکرات ایران با کشورهای طرف در توافق هسته‌ای ادامه دارد. انتظار داریم آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص ارزیابی کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز ساعاتی پیش و در واکنش به گام دوم برجامی ایران اعلام کرد که در حال راستی آزمایی اقدام تهران در زمینه افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم است.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص گفت: از بیانیه دیروز ایران در خصوص سطح غنی سازی اورانیوم آگاه هستیم و در حال راستی آزمایی اقدام تهران هستیم.

لازم به ذکر است، دیروز یکشنبه و در آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران وفق مواد ۲۶، ۳۷ مندرج در توافق هسته‌ای، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در نشست خبری سخنگوی دولت در راستای گام دوم کاهش تعهدات برجامی گفت: امروز در مهلت پایان ۶۰ روز کاهش تعهدات برجامی خود قرار داریم و از آنجا که خواسته‌های ایران در خصوص برجام مبنی بر بازگشت میزان فروش نفت به پیش از خروج آمریکا از برجام اجرایی نشده است، لذا امروز گام دوم برداشته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید