مایک پنس: دیگر پول نقدی به ایران نمی‌رسد

کدخبر: ۲۹۳۱۶۰
اقتصادنیوز: معاون اول دولت ترامپ در نشست "اتحاد مسیحیان برای اسرائیل" به شکست معامله قرن اعتراف کرد و درباره برجام گفت که دیگر پولی به ایران نمی رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در حالی که تصمیم یکجانبه و غیرقانونی ترامپ درباره شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی شجاعانه نامید، اعتراف کرد که همه جهان با این تصمیم مخالف بودند.

‌مایک پنس روز دوشنبه در نشست "اتحاد مسیحیان برای اسرائیل" که در واشنگتن برگزار شد، افزود: ترامپ در سال گذشته کاری کرد که هیچ رئیس جمهوری دیگری جرات انجام آن را نداشت و سفارت آمریکا را به قدس منتقل کرد.

وی ادامه داد: همه دنیا علیه این تصمیم آمریکا مخالف بودند اما رئیس جمهوری آمریکا به عهد خود وفادار مانده است و سفارت ما را به این شهر انتقال داد.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: پس از ۵۲ سال، آمریکا به طور رسمی حاکمیت اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت شناخت.

به دنبال این تصمیم آمریکا، ۱۴ عضو شورای امنیت و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصمیم آمریکا به صراحت مخالفت و بر جدایی ناپذیر بودن جولان از سوریه تاکید کردند.

پنس به موضوع صلح خاورمیانه هم اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری به منافع صلح پایدار مبتنی بر حقیقت عمل می کند و ما برای صلح تلاش می کنیم. رئیس جمهوری آمریکا به دستیابی به یک صلح پایدار متعهد است اما مذاکره زمانی می تواند انجام شود که طرف های آن هم خواهان صلح باشند.

وی که صلح خواهی دیگران را صرفاً به مفهوم تسلیم در برابر خواست کاخ سفید و رژیم صهیونیستی می داند، اظهار کرد: حماس یک گروه تروریستی مخالف صلح است و آمریکا هرگز با آن مذاکره نخواهد کرد.

معاون اول ترامپ به نشست شکست خورده منامه که مورد تحریم گروه های فلسطینی قرار گرفته بود، اشاره کرد و گفت: تیم سیاست خارجی در این نشست به سرپرستی جرد کوشنر، از سیاستی که به جوامع صلح آمیز منتهی شود، رونمایی کرد.

پنس تصریح کرد: آمریکا هرگز درباره امنیت و آسایش مردم اسرائیل سازش نمی کند.

وی در ادامه برشمردن یکجانبه گرایی آمریکا به خروج این کشور از توافق هسته ای ایران هم اشاره کرد و گفت: وقتی که از برجام خارج شدیم، دیگر پول نقدی به ایران نمی رسد.

معاون اول ترامپ با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا که پیش از توافق هسته ای وضع شده بود، اظهار کرد: کنگره آمریکا، چندین سال پیش تحریم هایی را علیه ایران اعمال می کردند اما در سال ۲۰۱۵ توافق هسته ای امضا شد و تمام فشارها را از بین برد. این توافق، جلوی دستیابی ایران به سلاح اتمی را نگرفت و تنها یک دهه آن را به عقب راند.

پنس ادامه داد: ترامپ از توافق خارج شد، تمام تحریم ها را اعاده کرد و کارزار فشار حداکثری به راه انداختیم تا رفتار بدخواهانه ایران را متوقف کند. اقدامات ما اثر گذار است و اقتصاد ایران دچار خدشه شده است.

وی با این ادعا که "ایران فعالیت های خشونت بار خود را گسترش داده است"، به حادثه نفتکش ها در خلیج فارس که هیچ سندی بر دخالت ایران در آن ارائه نشده است، سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و تصمیم ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم که در چارچوب معاهدات بین المللی و برجام انجام شده است، اشاره کرد.

معاون اول ترامپ پس از این مقدمه خودساخته، گفت: ایران نباید خویشتنداری آمریکا را با فقدان اراده به اشتباه بگیرد. امیدواریم همه چیز به خوبی حل شود اما ارتش ما آماده دفاع هستند. ما به مقابله با ایران ادامه می دهیم و تحت رهبری ترامپ هرگز اجازه نمی دهیم ایران به سلاح اتمی دست یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید