باهنر: با ناطق نوری رایزنی نکرده‌ایم/ جامعه روحانیت قصد ورود به انتخابات را ندارد

کدخبر: ۲۹۳۲۴۴
اقتصادنیوز: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جامعه روحانیت می‌گوید ما قصد ورود مستقیم به انتخابات و ارائه لیست نداریم، گفت: با این حال می‌گویند اگر شورای ائتلاف بخواهد، ما حاضر هستیم که عامل وحدت و دعوت کننده باشیم و همه اطراف اصولگراها را دعوت کرده و به وحدت بزرگ‌تری برسیم.
باهنر: با ناطق نوری رایزنی نکرده‌ایم/ جامعه روحانیت قصد ورود به انتخابات را ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه چون چند حزب شناسنامه داره و چهارچوب دار منضبط نداریم، هر دوره که نزدیک به انتخابات می شویم تلاش وسیعی برای وحدت داخلی و ایجاد ساختار انتخاباتی برای اصولگرایان ایجاد می شود، اظهار داشت: این دفعه هم مانند دفعات قبل است و کار شروع شده و هدف‌گذاری هم روی صد درصد وحدت است اما اینکه آیا به صد در صد می‌رسیم یا نمی‌رسیم، به مسائل محیطی، گفت‌وگو ها و زمان بستگی دارد و بعضی وقت‌ها به ۷۰ یا ۸۰ درصد وحدت می‌رسیم.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف شروع شده و کار خود را می‌کند ولی عده‌ای هنوز وارد این شورا نشده‌اند اظهار داشت: جامعه روحانیت هم در حال بازسازی ساختارهای خودش است و طبق اساسنامه جدید جامعه روحانیت مبارز تهران به جامعه روحانیت مبارز کشور تبدیل شد و تشکیلات خود را در استان ها تقویت می‌کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جامعه روحانیت می‌گوید ما قصد ورود مستقیم به انتخابات و ارائه لیست نداریم، خاطرنشان کرد: با این حال می‌گویند اگر شورای ائتلاف بخواهد، ما حاضر هستیم که عامل وحدت و دعوت کننده باشیم و همه اطراف اصولگراها را دعوت کنیم و به وحدت بزرگ‌تری برسیم.

باهنر با بیان اینکه این‌ها گفت‌وگو می کنند و امیدواریم کارشان جلو برود، اظهار داشت: شورای ائتلاف دعوت کرده و الان هم جلسات‌شان خوب است و دبیرخانه دارند و در استان‌ها هم دبیرخانه‌هایشان را مشخص می‌کنند اما همه گروه‌های اصولگرا نیستند و بعضی‌ها از آن طرف که تند و تیزترند و بعضی‌ها که از آن طرف که مقداری کند هستند در ائتلاف حضور ندارند. 

باهنر در پاسخ به سوالی در خصوص میزان اقبال اعضای ائتلاف اصولگرایان به قرار گرفتن زیر چتر جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: حرف جامعه روحانیت این است که من اصلاً دنبال پدرسالاری و پدرخوانده بودن نیستم و اگر شما می‌خواهید، می‌توانم دعوت عام‌تری کرده و شما را دور هم جمع کنم و برای خودم سهم و شراکتی نمی‌خواهم و آنها هم استقبال کرده‌اند.

وی افزود: اصولگرایان قبل از این بالای سرشان دو یا سه نفر از آیات عظام را می‌گذاشتند و تشکل‌ها را نمی‌گذاشتند ولی این بار با حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی هم مذاکره کردند ولی ایشان گفتند اگر می‌خواهید مذاکره کنید، با جامعه روحانیت مذاکره کنید نه با من به عنوان یک شخص حقیقی.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در خصوص رایزنی با شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام ناطق نوری برای حضور در ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: آقای ناطق یک وضعیت استثنایی دارد و ایشان اصولاً الان اراده‌ای برای فعالیت سیاسی به این شکل ندارد و چندین دفعه هم با ایشان مذاکره شده است.

باهنر با بیان اینکه هرچند عده‌ای می‌گویند مواضع آقای ناطق تغییر کرده ولی من این را قبول ندارم، اظهار داشت: آقای ناطق را به عنوان سرمایه اصولگرایی می‌دانم ولی ایشان قانع نیستند که فعال باشند و برای حضور در وسط میدان احساس تکلیف نمی‌کنند. اینکه به صورت ساختاری کسی از آقای ناطق‌نوری دعوت کرده باشد چنین چیزی نیست.

وی در خصوص برخی اظهار نظرها پیرامون حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس برای ریاست این قوه تصریح کرد: نه؛ من این را تقریباً غیر ممکن می‌دانم و همه تلاش‌مان این است که ایشان بیاید و مقداری کار میدانی را مدیریت کند ولی اینکه خودش وارد انتخابات شود، باید بگویم که ایشان از مجلس هفتم که خیلی هم زمینه آماده بود، هرچه اصرار کردیم نپذیرفتند و به هیچ وجه آمادگی ورود شخصی به انتخابات چه مجلس و چه ریاست جمهوری را ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید