طرح آمریکا برای اسکورت کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس

کدخبر: ۲۹۳۶۳۱
اقتصادنیوز: یکی از فرماندهان ارتش آمریکا می گوید این کشور در نظر دارد ائتلافی برای اسکورت کشتی‌های تجاری در خلیج فارس تشکیل دهد.
طرح آمریکا برای اسکورت کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، مارک مایلی، نامزد ریاست بر ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در برابر کمیسیون مجلس سنای این کشور اظهار داشت: «ما این ائتلاف را خواهیم سنجید تا کشتی های تجاری را اسکورت کنیم.»

به گفته مارک مایلی طرح اسکورت کشتی های تجاری برای تضمین عبور کشتی‌ها در منطقه راهبردی خلیج فارس به اجرا در خواهد آمد.

جوزف دانفورد رئیس کنونی ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز سه شنبه اعلام کرده بود که کشورش امیدوار است طی دو هفته آینده به کمک متحدانش ائتلافی نظامی در منطقه خلیج فارس برای حفاظت از گذرگاه های راهبردی منطقه تشکیل دهد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد هر کدام از کشتی های بریتانیایی را که تنگه هرمز عبور می کنند اسکورت کند.

بنا به اعلام این منبع امنیتی روزانه حدود ۱۵ تا ۳۰ کشتی بریتانیایی از منطقه خلیج فارس عبور می کنند. از این تعداد حداکثر سه کشتی از تنگه هرمز می گذرد.

منابعی در وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه مدعی شدند که پنج قایق «سپاه پاسداران ایران» روز چهارشنبه تلاش کردند یک نفتکش بریتانیایی را در خلیج فارس توقیف کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید