پرده برداری جدید از جاسوسی گسترده آمریکا علیه شهروندان ایرانی

کدخبر: ۲۹۳۷۱۷
براساس اسناد تازه منتشر شده سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، این کشور پس از حادثه حمله به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس، عملیات جاسوسی گسترده‌ای را علیه ایرانیان آغاز کرده است.
پرده برداری جدید از جاسوسی گسترده آمریکا علیه شهروندان ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، اسنادی از سازمان سیا در آمریکا به تازگی از طبقه بندی محرمانه خارج شده‌اند که در آن‌ها به عملیات جاسوسی گسترده این سازمان از شهروندان ایرانی اشاره دارد.

براساس این اسناد، جاسوسی گسترده سیا از شهروندان ایرانی بلافاصله پس از حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس آغاز شده و نام این عملیات «کمپین زمستان» بوده است.

گروه‌های هدف این عملیات بطور عمده شهروندان ایرانی ساکن آمریکا و در مراحل بعد بیشتر مسلمانان ساکن آمریکا بوده است.

گفته شده عملیات جاسوسی مذکور به دلیل نگرانی آمریکا از اقدام ایران پس از حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و جهت جلوگیری از عملیات تلافی‌جویانه ایران دنبال شده است.

ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس در تاریخ 12 تیرماه 1367 هواپیمای مسافربری تهران به مقصد دوبی را هدف قرار داد و عملیات جاسوسی مذکور یک روز پس از این حادثه آغاز شده است.

در نتیجه حمله آمریکا تمام 290 سرنشین این هواپیمای مسافربری جان خود را از دست دادند و بعدها در سال 1990 جورج هربرت واکر بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، به تمام سربازان ناو جنگی وینسنس مدال افتخار مبارزه داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید