آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد مهار شد

کدخبر: ۲۹۳۸۴۹
اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از مهار آتش‌سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجید علیپور افزود: این آتش‌سوزی بعداز ظهر شنبه در منطقه قنات نو (گلدره) دستگرد در منطقه تنگ صیاد رخ داد که ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی از شهرکرد و همچنین از فرخشهر و محیط زیست منطقه حاضر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری نیز از استقرار نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در منطقه تنگ صیاد خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی مجدد در این منطقه نیروهای محیط زیست در منطقه مستقر شده اند.

شهرام احمدی اظهار داشت: میزان و وسعت آتش‌سوزی در منطقه مشخص نیست و جزییات بیشتر این حادثه و علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با وسعت حدود ۲۷ هزار هکتار در بخش شرقی شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال وبختیاری واقع شده است.

این منطقه در سال ۱۳۴۹ از طرف شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال ۱۳۵۲ با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.

در این منطقه ۲۵۲ گونه گیاهی که حدود ۳۰ گونه آن انحصاری ایران است و ۲۴ گونه پستاندار، ۷۰ گونه پرنده و ۲۶ گونه خزنده وجود دارد.

گونه های جانوری این منطقه شامل قوچ و میش وحشی، پلنگ، کل و بز و پوشش گیاهی آن شامل انواع گون، کنگر، ریواس، آویشن، بابونه، خاکشیر، بادام کوهی، انجیر و آلبالوی کوهی است.

منطقه تنگ صیاد در ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید