یک شبکه اجتماعی جدید در حال تولد

کدخبر: ۲۹۴۱۶۲
اقتصاد نیوز:به نظر می‌رسد که گوگل در تلاش است تا یک شبکه اجتماعی جدید تحت عنوان Shoelace را توسعه دهد که به باور آن، قادر است تحولات مثبتی را در زندگی اجتماعی کاربران ایجاد کند.
 یک شبکه اجتماعی جدید در حال تولد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر با محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران در فضای مجازی روبرو شده‌اند. حالا بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت تک رادار، به نظر می‌رسد که گوگل به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان تصمیم گرفته است شبکه اجتماعی جدیدی را تحت عنوان Shoelace که به معنای بند کفش است، توسعه دهد و به کاربران این امکان را بدهد تا از خدمات و سرویس‌های جدید آن بهره مند شوند.

بعد از آنکه شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به تقلید از فیس‌بوک صورت گرفته بود، با شکست مواجه شد، حالا گزارش‌ها حاکیست که این شرکت بزرگ پروژه دیگری را آغاز کرده است تا نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

به گفته گوگل، این شبکه اجتماعی جدید برخلاف سایر سرویس‌های مشابه همچون فیس‌بوک و اینستاگرام، جهانی و بین‌المللی نبوده و منطقه محور است این بدان معناست که کاربران در یک منطقه خاص جغرافیایی محتوای متفاوتی را نسبت به کاربران سایر مناطق جهان مشاهده و تماشا خواهند کرد.

این اپلیکیشن که قرار است بر روی هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس توسعه داده شود و در دسترس کاربران و علاقمندان قرار بگیرد، به گوشی هوشمند کاربران مربوطه یک کد امنیتی ارسال می‌کند تا بعد از شناسایی و تأیید هویت آنها، بتوانند آن را نصب و استفاده کنند.

هنوز معلوم نیست که نسخه وب این شبکه اجتماعی نیز توسعه داده شود چراکه این طور که به نظر می‌رسد هیچ سند و مدرکی دال بر تلاش گوگل برای توسعه نسخه دسکتاپ و وب آن در دست نیست و در رسانه‌های خبری منتشر نشده است.

بر اساس نظر یکی از کارشناسان فعال در وب سایت اندروید پلیس، شبکه اجتماعی جدید گوگل شباهت زیادی با Schemer این شرکت دارد که در سال ۲۰۱۱ میلادی در دسترس کاربران قرار گرفت و آن هم منطقه محور است و طبق لوکیشن و مکان جغرافیایی کاربران کار می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید