هلند به تقاضای آمریکا درباره خلیج فارس واکنش نشان داد

کدخبر: ۲۹۴۲۱۸
اقتصادنیوز: وزیر خارجه هلند گفت که دولت این کشور دو ماه دیگر و بعد از ارزیابی خطرات امنیتی، به درخواست آمریکا برای حضور در خلیج فارس پاسخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر خارجه هلند دوشنبه گفت که کشورش در حال بررسی درخواست آمریکا برای کمک نظامی به این کشور و حضور در تنگه هرمز است.

به نوشته «آسوشیتدپرس» «استف بلاک» وزیر خارجه هلند گفت که دولت این کشور تا اواسط سپتامبر(شهریور)  در این زمینه ارزیابی خواهد کرد.

 وزیر خارجه هلند اظهار داشت که این مسئله به تجهیزات نظامی مورد نیاز و به طور کلی خطرات امنیتی بستگی دارد.

این در حالی است که مقامات «نروژی» نیز علیرغم «مثبت» خواندن طرح آمریکا جهت ایجاد ائتلاف برای حفاظت از آبراه‌های بین‌المللی نزدیک ایران و یمن، تاکید کردند که درباره ایفای نقش عملی نروژ در این ائتلاف تردید وجود دارد.

به گزارش وبگاه «نیوز این اینگلیش» دولت نروژ درباره پاسخ مثبت دادن به درخواست آمریکا برای «کمک نظامی» به واشنگتن برای تقویت امنیت در آب‌های مجاور ایران تردید دارد.

به نوشته آسوشیتدپرس، استف بلاک در ادامه اظهارات خود در زمینه حضور نظامی کشورش در خلیج فارس گفت: «ما از فصل تابستان برای این که چه پاسخی در این زمینه بدهیم، استفاده خواهیم کرد.»

 وی امروز نیز در زمینه برجام و تعامل تجاری اروپا با ایران نیز اظهار داشت: «قطعا از وضعیت موجود در ایران نگرانیم. ایران باید به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.»

بلاک در پاسخ به این سؤال که آیا برجام در آستانه فروپاشی است، گفت: «امیدوارم که اینطور نباشد. فکر می‌کنم هنوز خیلی دیر نشده، اما ایران واقعا باید به تعهداتش پایبند بماند.»

با وجود گذشت بیش از یک سال از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و تلاش‌های مداوم کاخ سفید برای قطع کامل روابط تجاری خارجی ایران، اتحادیه اروپا که به وعده‌های خود برای جبران آثار ناشی از خروج آمریکا عمل نکرده، تأکید دارد که ایران همچنان باید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال بعد از یک سال پایبندی یکجانبه به توافق هسته‌ای، اعلام کرد به مرور تعهد خود به این توافق را کاهش می‌دهد. با عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم با غنای پایین و همچنین افزایش خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران، اتحادیه اروپا بیش از پیش برای حفظ توافق هسته‌ای به تکاپو افتاده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید