تاکید احمد جنتی بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات

کدخبر: ۲۹۴۲۲۱
اقتصادنیوز : دبیر شورای نگهبان خطاب به روسای کمیسیون‌های مجلس گفت: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه ۲۴ تیر با احمدجنتی دبیر شورای نگهبان دیدار کردند.

جنتی طی سخنانی با تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، اشاره کرد و خطاب به روسای کمیسیون‌های مجلس گفت: با توجه به این فرمایش امام خمینی (ره) وظیفه در رأس امور بودن چیست؟ شما غیر از قانونگذاری که باید قوانین مفید به حال نظام و مملکت تصویب کنید، وظیفه دیگری هم دارید. مجلس باید در کنار قانونگذاری بر امور اجرایی نیز نظارت داشته باشد. مردم نیز این انتظار را از شما نمایندگان دارند.

وی با انتقاد از بعضی مفاسد اقتصادی، اداری، سیاسی و رکود اقتصادی تاکید کرد: مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که به امور اجرایی نظارت داشته باشند چراکه وظیفه شما فقط قانونگذاری نیست بلکه نظارت هم جزئی از وظایف نمایندگان مجلس است.

جنتی در ادامه به بحث رای اعتماد مجلس به وزرا اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که وزرا از مجلس رای اعتماد می‌گیرند، باید نسبت به مجلس پاسخگو هم باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه تلاش کنید تا گرهی از مشکلات مردم باز کنید، گفت: هرچند مشکلاتی وجود دارد اما این مشکلات غیرقابل حل نیست بنابراین باید برای رفع آنها راه‌حل پیدا کنید.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

جنتی با اشاره به مشکلات قانون انتخابات بر ضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود چراکه موجب اتلاف وقت و سرمایه می‌شود.

وی در پایان از دو نرخی بودن ارز انتقاد کرد و این موضوع را موجب بروز فساد اقتصادی دانست و بر لزوم اصلاح آن تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار که با حضور عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان برگزار شد، روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضوعاتی همچون قانون انتخابات، بحث بررسی صلاحیت‌ها، دو نرخی بودن ارز و فرایند‌های قانونگذاری نکاتی را مطرح کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید