درآمد یک میلیارد یورویی یک باشگاه فوتبال از فروش بازیکن !

کدخبر: ۲۹۴۳۴۱
​اقتصاد نیوز:باشگاه اتلتیکومادرید از فروش بازیکن در یک دهه اخیر نزدیک به یک میلیارد یورو به دست‌ آورده است.
درآمد یک میلیارد یورویی یک باشگاه فوتبال از فروش بازیکن !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، جدایی آنتوان گریزمان از اتلتیکو مادرید و پیوستنش به بارسلونا بزرگترین فروش باشگاه مادریدی محسوب می‌شود. بارسا برای خرید مهاجم فرانسوی ۱۲۰ میلیون یورو به اتلتیکو پرداخت کرد که البته ۲۴ میلیون یورو به رئال سوسیداد اختصاص دارد. بر این اساس روخی بلانکو بیش از ۸۰ میلیون یورو به دست آورد. تیم مادریدی از فروش بازیکن در یک دهه اخیر ۹۷۳.۳۵ میلیون یورو کسب کرده و در میان باشگاه‌های دیگر جهان بیشترین سود را از این بخش داشته است.

این فصل، بازیکنان زیادی روخی بلانکو را ترک کردند. جدایی گریزمان، لوکاس ارناندز، رودریگو، ژلسون مارتینس، ویتو و منسا ۳۱۱.۱۰ میلیون یورو سود به تیم مادریدی رساند. این رقم از سود ۱۷۲ میلیون یورویی بنفیکا و ۱۱۹ میلیون یورویی چلسی در این فصل بالاتر است. این موضوع برای اتلتیکومادرید عادی است. این باشگاه در سال‌های اخیر جکسون مارتنیس (۴۲ میلیون یورو)، آردا توران (۴۳ میلیون یورو)، دیگو کاستا (۳۸ میلیون یورو)، رادامل فالکائو (۴۳ میلیون یورو) و سرخیو آگوئرو (۴۰ میلیون یورو) را با قیمت‌های خوب فروخته است و فروش آنها کمک مالی برای باشگاه بوده است. در یک دهه اخیر ۲۱۲ بازیکن اتلتیکو را ترک کردند.

دومین تیم در این فهرست بنفیکا است. این باشگاه نیز در در آمدزایی از فروش بازیکنان خبره است. تیم پرتغالی از فروش ۴۲۷ بازیکن ۹۶۷.۳۵ میلیون یورو به دست آورده که ژائو فلیکس گران ترینشان بوده است. در جایگاه سوم موناکو با ۹۳۹.۸۶ میلیون یورو قرار دارد که از فروش ۳۱۵ بازیکن این سود را کسب کرد. سپس چلسی (۹۲۳.۲۲ میلیون یورو)، رئال مادرید (۸۶۶.۷۵ میلیون یورو)، بارسلونا (۸۳۴.۱۹ میلیون یورو)، یوونتوس (۸۳۲.۸۱ میلیون یورو)، رم (۸۳۱.۲ میلیون یورو)، پورتو (۸۲۰.۷۰ میلیون یورو) و لیورپول (۷۹۶.۹۵ میلیون یورو) قرار دارند.

در میان خرج و هزینه اتلتیکو میانگین منفی ۵۴.۷۱- میلیون یورو را به ثبت رسانده است. این رقم در میان تیم‌های بزرگ همچون چلسی (۴۷۱.۷۸- میلیون یورو)، رئال مادرید (۵۹۰.۷۰- میلیون یورو) یا بارسلونا (۷۲۱.۰۸- میلیون یورو) خیلی کم است. از طرفی تیم‌های بنفیکا و موناکو (دوم و سوم جدول) بیشترین سود را داشتند. بنفیکا ۵۷۰.۷۴ میلیون یورو و موناکو ۲۲۶.۵۴ میلیون یورو به دست آوردند. دیگر تیم‌ها همچون پورتو (۳۸۸.۳۶ میلیون یورو)، اودینزه (۲۱۵.۲۶ میلیون یورو) و آژاکس (۲۰۱.۹۷ میلیون یورو) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید