روحانی :

نمی شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده ای تعطیل کرد

کدخبر: ۲۹۴۵۲۸
اقتصادنیوز : رئیس جمهور کشورمان گفت: هیچ وقت نمی شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده ای که ممکن است سوء استفاده کنند تعطیل کرد.
نمی شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده ای تعطیل کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،«حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی» عصر چهارشنبه در همایش ایران هوشمند در محل سالن اجلاس سران اظهار داشت: دنیای امروز دنیایی است که در آن با یک انقلاب بزرگ دیجیتالی یا فضای مجازی مواجه هستیم. این یک واقعیت است چه بخواهیم چه نخواهیم، همه باید توجه داشته باشیم این فضای جدید می‌تواند برای نسل ما و کشور ما و منطقه و جهان یک فرصت و نه تهدید باشد.

وی افزود: البته در هر دنیا و فضایی عده‌ای هستند که می‌خواهند از آن فضا به نفع شخصی یا جمعی خودشان سوء استفاده کنند اما هیچ وقت نمی‌شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده‌ای که ممکن است سوء استفاده کنند تعطیل کرد، به همین دلیل دولت های یازدهم و دوازدهم یکی از افتخاراتش ایجاد تسهیلات لازم برای نسل جوان و کشور در زمینه استفاده از اقتصاد و تحولات اجتماعی فضای مجازی است.

رئیس شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: امروز همه شهرهای کشور و ۷۸ درصد روستاهای ما قادر هستند از موبایل نسل ۳ و ۴ بهره‌مند باشند و این یکی از افتخارات دولت در زمینه ایجاد فضای جدید، هم برای کسب و کار و هم برای تحولات اجتماعی و سیاسی است.

روحانی یادآورشد: آنچه که ما به عنوان فضای مجازی می‌نامیم و در مسیر ایران هوشمند حرکت می‌کنیم، تنها بحث اقتصاد و اشتغال نیست، بلکه حتی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این فضای مجازی هست که مشارکت مردم را همه امور کشور و اداره کشور آسان‌تر کرده است. این فضای مجازی هست که روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهد و می گوید این حاکمان و مسئولان تا چه حد مورد مقبولیت و مشروعیت هستند و این فضای مجازی است که امروز برای تحولات سیاسی و اجتماعی ما یک فرصت به وجود آورده است.

وی با اشاره به حضور خود در جمع فعالان فضای کسب و کار جدید گفت: قبل از حضور در این جلسه در خدمت عزیزانی بودم که فضای موجود کسب و کارهای جدید را در این کشور به وجود آورده اند، استارت آپ‌هایی که تحولات بزرگی را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به وجود آورده اند.

رئیس جمهوری اضافه کرد: اینکه امروز می بینیم و اشتغال عظیمی را یک استارت آپ قادر است ایجاد کند و هزاران شغل مستقیم و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است، یک تحول بزرگ در کشور ما است.

روحانی با بیان اینکه امروز از این طریق می‌توانیم سریعتر اشتغالی که به نفع کشور باشد ایجاد کنیم، گفت: اینکه یک استارت آپ در عرض چهار سال و نیم بتواند این حجم بزرگ از اشتغال را ایجاد کند افتخار بزرگی برای نسل جوان و تحصیل کرده ما و همچنین برای رفاه اجتماعی مردم است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: شما امروز فرزندتان، مادرتان، پدربزرگتان را از طریق همین استارتاپ به سفر درون شهری می‌فرستید. مبدا و مقصد و مسیر حرکت را می توانید کنترل کنید و راننده را می شناسید، این امنیت و رفاه را این استارت آپ ایجاد کرده است.

وی یادآورشد: اینکه امروز یک روستایی قادر است در خانه خود شغل و صنعتی را ایجاد کند و صنایع دستی خودش را مستقیم در بازار عرضه کند و همانجا مشتری خودش را پیدا کند کاری بسیار عظیم و بزرگ است که امروز دانش فناوری اطلاعات برای ما به وجود آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید