سرنوشت خریدهای خودسرانه در پرسپولیس

کدخبر: ۲۹۴۶۷۲
​اقتصاد نیوز:قراردادهای بدون رضایت مربی در پرسپولیس، معمولا سرنوشت خوبی ندارند.
سرنوشت خریدهای خودسرانه در پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، تمرینات پرسپولیس کالدرون وارد فاز سخت‌تری شده و او در اولین تصمیم جنجالی، دو بازیکن را بخاطر ناامادگی کنار گذاشته است. بازیکنانی که به نظر می‌رسد، آخرین خروجی‌های این تیم نخواهند بود و نام‌های دیگری هم به آن‌ها اضافه می‌شوند. یکی از دو خروجی پرسپولیس، شایان مصلح بود. بازیکنی که این فصل قراردادش به پایان رسید و مدیران باشگاه قبل از ورود سرمربی جدید و تایید او، قراردادش  را تمدید کردند. نتیجه اینکه مربی فعلی باشگاه، مصلح را نمی‌خواهد و اگر باشگاه نتواند با او به توافق برسد، بابت این قرارداد بدون هماهنگی به دردسر می‌افتد. مصلح، اولین بازیکن پرسپولیس نیست که بدون نظر مربی و با اصرار مدیران باشگاه قرارداد می‌بندد. بازیکنانی که در سال‌های اخیر، معمولا سرنوشت خوبی نداشته‌اند.

اعتراف رامین

شاید پرحاشیه‌ترین نمونه بازیکنان تحمیلی به مربی در سال‌های اخیر را بتوان رامین رضاییان دانست. رضاییان لیگ پانزدهم، ستاره پرسپولیس و یکی از بازیکنان محبوب برانکو بود اما رفتنش به ریزه اسپور، رابطه‌شان را شکرآب کرد. رضاییان در تغییر مسیری عجیب، تصمیم گرفت به پرسپولیس برگردد و برانکو او را نخواست. اصرار مدیران باشگاه، در نهایت باعث شد مدافع راست تیم ملی پیراهن پرسپولیس را بپوشد. خود رضاییان اخیرا در مصاحبه‌ای، اعتراف کرده با فشار مدیران باشگاه برگشته و برانکو، راضی به حضور دوباره او نبوده است. رضاییان بازی‌های زیادی روی نیمکت نشست، هر وقت به زمین رفت تاثیرگذار بود و با این حال، نتوانست دوباره به لیست بازیکنان محبوب برانکو برگردد. قبل از پایان فصل، برانکو بخاطر درگیری با علیپور او را از تیم اخراج کرد و حتی اجازه شرکت کردنش در جشن قهرمانی را هم نداد.

کنار گذاشتن مهندس

لیگ پانزدهم پرسپولیسی‌ها در نقل و انتقالات دنبال یک بازیساز بودند. محمد نوری، باشگاه را ترک کرد و به قطر رفت و در بازار تابستانی، بازیکنی در سطح او پیدا نمی‌شد. تنها گزینه باشگاه پس از فعالیت زیاد در بازار نقل و انتقالات، محسن مسلمان بود. مسلمان، بازیکن مورد علاقه برانکو محسوب نمی‌شد. با این حال باشگاه با او قرارداد بست تا بازیکنی که چند ماه قبل در یک قدمی استقلال قرار داشت را به پرسپولیس برگرداند. برانکو ماه‌های ابتدایی فصل، مسلمان را روی نیمکت یا سکوها می‌گذاشت. حتی شایعه قهر کردن او در یکی از بازی‌ها مطرح شد. فوت نوروزی و مصدومیت و محرومیت چند بازیکن مقابل صبای قم، مسلمان را به ترکیب پرسپولیس اضافه کرد و او به مرور، توانست به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان برانکو تبدیل شود. با این حال، پایان قصه باز هم خوش نبود. لیگ هفدهم، برانکو از اواسط فصل مسلمان را نیمکت نشین کرد و آخر فصل، به باشگاه اطلاع داد تمایلی برای تمدید قرارداد او ندارد.

تنها نمونه موفق

اولین خرید پرسپولیس در لیگ پانزدهم، جلال حسینی بود. توافق با او، شروع خوبی برای پرسپولیس بعد از یک فصل بد محسوب می‌شد. با این حال، برانکو روی این توافق خط قرمز کشید و فصل بعد، تیمش را بدون سیدجلال به زمین فرستاد. گل‌های خورده پرتعداد پرسپولیس روی اشتباهات مدافعان، فصل بعد دوباره باشگاه را به سمت حسینی برد. این بار هم به نظر می‌رسید، نظر برانکو تغییر نکرده اما باشگاه با سیدجلال قرارداد بست. حتی فصل بعد هم گفته می‌شد برانکو قصد دارد با ورود شجاع از زوج او و انصاری استفاده کند. با این حال سیدجلال خیلی زود به ترکیب برگشت و دوباره درخشان ظاهر شد. حسینی، تنها نمونه موفق این سبک بازیکنان بود که در سال‌های اخیر، برای پرسپولیس بازی‌های فوق العاده‌ای انجام داده و یکی از ستون‌های تیم شده است. مدافعی که نقش کاپیتان و ستاره را به یک اندازه خوب بازی می‌کند.

نمونه جدید

روزهایی که مدیران پرسپولیس حسابی بخاطر جدایی برانکو تحت فشار بودند، سراغ تمدید قرارداد بازیکنان رفتند و اولین نفر، با شایان مصلح قرارداد بستند. بازیکنی که همان زمان هم مشخص بود در صورت باقی ماندن نادری و بازگشت انصاری از مصدومیت، می‌تواند یکی از کاندیداهای خروج از تیم باشد. همین اتفاق هم افتاد و کالدرون او را کنار گذاشت. حالا پرسپولیسی‌ها، باید امیدوار باشند مصلح بدون دردسر از باشگاه جدا شود و به باشگاه جدیدی برود. با هزینه و تاوانی معقول، بابت قراردادی که هیچ فایده‌ای نداشت.

مورد بعدی؟

در بین کاندیداهای خروج از باشگاه پرسپولیس، چند نام بیشتر از همه تکرار می‌شوند. حسین ماهینی که کالدرون از آمادگی جسمانی او رضایت ندارد و مهدی شریفی و محسن ربیع‌خواه، که فصل پیش هم زیاد مورد انتقاد بودند. با توجه به کمبود هافبک دفاعی، احتمال قرار گرفتن ربیع‌خواه در لیست خروج کمتر از سایر گزینه‌هاست اما اگر او در لیست مازاد کالدرون قرار بگیرد، باشگاه دردسر تازه‌ای خواهد داشت. ربیع‌خواه بدون تمدید قرارداد هم فصل آینده، بازیکن پرسپولیس بود و با این حال، مدیران باشگاه تصمیم گرفتند یک فصل دیگر هم قراردادش را تمدید کنند. این یعنی فسخ قرارداد دو ساله او که تازه هم تمدید شده، برای باشگاه آسان نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید