نابودی پهپاد ایرانی توسط ناو جنگی آمریکا/ واکنش محمدجواد ظریف

کدخبر: ۲۹۴۷۱۱
اقتصادنیوز: آمریکا اعلام کرد که کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز نابود کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا، پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز نابود کرد و «پهپاد فورا سرنگون شد».

رئیس جمهور آمریکا متذکر شد که پهپاد در حدود 900 متری از کشتی آمریکایی در تنگه هرمز پرواز می‌کرد. به گفته وی پهپاد امنیت کشتی آمریکایی را به خطر می‌انداخت. ترامپ دیگر کشورها را فراخواند از کشتی‌های خود محافظت بکنند.

ترامپ افزود: «این آخرین اقدام ایران در بین اقدامات تحریک‌آمیز و خصمانه زیاد ایران علیه کشتی‌هایی است که در آبهای بین‌المللی قرار دارند. آمریکا حق دفاع از پرسنل، منافع و تأسیسات خود را محفوظ می‌دارد».

در اعلامیه کتبی جاناتان هافمن، سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا آمده است که این حادثه در ساعت 10.00 به وقت محلی رخ داد. باکسر در آبهای بین‌المللی در حال شناوری بود. پهپاد در فاصله خطرناکی به «باکسر» نزدیک شد. کشتی به حالت دفاعی درآمد و برای تأمین امنیت کشتی و خدمه خود دست به عملیات دفاعی علیه پهپاد زد.

 

واکنش ظریف به سرنگونی پهپاد ایران توسط آمریکا

محمدجوادظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دقایقی بعد از اعلام خبر سرنگونی یک پهپاد ایرانی از سوی ناو آمریکایی یو.اس.اس باکسر، با انتشار نقشه‌ای در صفحه توییتر خود،  فاصله آمریکا و ایران را در واکنشی یک کلمه‌ای «یادآوری» کرد.

Capture

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم چنین پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر هدف قراردادن یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، گفت: موضوع پهپاد هنوز تحت بررسی است و بر اساس اطلاعاتی که از تهران دریافت کرده ام اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

وی و افزود: باید منتظر اظهار نظر مقامات نظامی در این باره باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید