بازار داغ خودروهای چینی در پی افزایش قیمت ارز نیما

کدخبر: ۲۹۴۷۹۷
​اقتصاد نیوز:این روزها خودروهای چینی بخش اعظمی از بازار خودروی کشور را به‌ خود اختصاص داده‌اند و برخلاف گذشته حتی اختلاف قیمتی بین بهاری کارخانه و بازار این خودروها ایجاد شده است که رضایت نسبی خریداران را در پی داشته است، چرا که در سال های قبل، خرید خودروهاتی چینی با چشیدن طعم ضرر و زیان و افت قیمت مساوی شده بود، اما در شرایط تازه بازار وضعیت کاملا تغییر کرده و خرید هر خودرویی می تواند به نوعی سرمایه گذاری منجر شود.
بازار داغ خودروهای چینی در پی افزایش قیمت ارز نیما

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا با تشدید تحریم‌ها روند واردات خودروهای چینی کُند نشده است؟ گفت: «خوشبختانه در ماه‌های گذشته شرکت‌های عرضه کننده توانسته‌اند به اندازه نیاز بازار، خودرو مورد نظر مردم را تهیه کنند و فعلا تحریم‌ها در واردات این خودروها به بازار ایران خلل یا صدمه‌ای چندانی نزده است.»

بابک صدرایی در بخش دیگر سخنانش از افزایش چهار تا پنج درصدی قیمت خودروهای چینی خبر داد و افزود: «از ابتدای سال تاکنون با افزایش قیمت ارز نیما توانستیم مجوز چهار تا پنج درصدی افزایش قیمت خودرو را از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بگیریم. با افزایش قیمت خودرو همچنان مردم نسبت به خرید خودروهای چینی بیشتر تمایل دارند.»

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با افزایش مجدد قیمت‌ها آیا همچنان خریداری در این بازار وجود دارد یا خیر؟ گفت: «با توقف واردات خودرو اکثر کسانی که خودروهای وارداتی را می‌پسندیدند حالا به سمت خرید خودروهای چینی سوق پیدا کرده‌اند. در این بازه زمانی و شرایط سخت اقتصادی هر یک از خودروها مشتری‌های خاص خودشان را دارند اما وضعیت خرید این خودروها نسبت به گذشته داغ‌تر است.»

حالا باید منتظر ماند و دید که کاهش نسبی قیمت ارز آزاد می تواند به کاهش قیمت ارز نیما منجر شود یا خیر؟ در صورت کاهشی شدن قیمت ارز نیما، افت قیمت تمامی خودروهای تولیدی و مونتاژی داخل کشور محتمل به نظر می رسد، اما چنانچه روند افزایش قیمت ارز نیما مانند ماه های قبل ادامه داشته باشد، حتی افزایش قیمت نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید