مقام آمریکایی: اختلافی با اروپا در زمینه ایران نداریم

کدخبر: ۲۹۴۸۲۶
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه برخی روایت‌ها مبنی بر اختلاف میان آمریکا و اروپا در خصوص ایران را رد کرده است.
مقام آمریکایی: اختلافی با اروپا در زمینه ایران نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه برخی روایت‌ها درباره عدم همکاری واشنگتن با کشورهای اروپایی علیه ایران را رد کرده و آنها را «کاملاً اشتباه» توصیف کرده است.

این مقام خزانه‌داری آمریکا که در اجلاس سالانه مجمع امنیتی «آسپن» صحبت می‌کرد گفت این روایت که آمریکا با همکاران اروپایی بر سر ایران همکاری نمی‌کند، «کاملاً اشتباه است.»

مندلکر در ادامه با بیان اینکه آمریکا و اروپا نگاه متفاوتی به برجام دارند گفت: «اما طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها هست که می‌توانیم در خصوص آنها به نحو سازنده همکاری کنیم.»

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه هم ماه گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد آمریکا و اروپا اهداف مشترکی در قبال ایران دارند. او گفت که اختلاف‌های میان دو طرف در قبال ایران راهبردی نیست، بلکه بر سر مسائل تکنیکی است.

فرانسه در کنار انگلیس و آلمان سه کشور اروپایی طرف برجام هستند که بعد از خروج آمریکا از برجام نتوانسته‌اند به وعده‌هایشان برای تضمین عواید اقتصادی ایران از این توافق هسته‌ای عمل کنند. سه کشور اروپایی با ادعاهای آمریکا علیه ایران در زمینه‌های موشکی و منطقه‌ای همسو شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید