تماس سفیر انگلیس با وزارت خارجه ایران

کدخبر: ۲۹۴۸۴۸
وزیر امور خارجه بریتانیا با اشاره به توقیف نفتکش‌های بریتانیا از سوی ایران این مساله را نگران‌کننده و غیرقابل قبول خواند و از تماس سفیر این کشور در تهران با وزارت خارجه ایران خبر داد.
تماس سفیر انگلیس با وزارت خارجه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «جرمی هانت» گفت که یکی از کشتی‌های توقیف شده پرچم بریتانیا داشته و دیگری تحت پرچم لیبریا بوده است.

هانت یادآور شد که اعضای خدمه شامل طیف چندملیتی هستند، اما متوجه شده که هیچ یک از آنها شهروند بریتانیایی نیستند.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: «این تشنج‌ها غیرقابل قبول است در همین راستا برای تضمین آزادی دو نفتکش توقیف شده در نشست امنیتی حضور خواهم یافت تا درباره اقداماتی که باید اتخاذ کنیم تصمیم‌گیری شود.»

وی گفت: ضروری است که آزادی ناوبری حفظ شود و تمام کشتی‌ها بتوانند در منطقه به راحتی و آزادانه حرکت کنند.

هانت خاطرنشان کرد: سفیر ما در تهران با وزارت امور خارجه ایران در تماس خواهد بود تا وضعیت را حل کند و ما با هم با شرکای بین‌المللی خود در این زمینه همکاری می‌کنیم.

این در حالی است که در پی توقیف این نفتکش یک مقام مطلع در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی نفتکش انگلیسی با نام "استینا ایمپرو" با عدم رعایت اصل عبور بی ضرر از تنگه هرمز، امنیت تردد کشتیرانی در این منطقه را به خطر انداخت.

نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین بین المللی از مسیر خروجی وارد تنگه هرمز شد و با خاموش کردن سیستم A.I.s کشتی که اقدامی خطرناک محسوب می شود به هیچ یک از اخطارهای ارایه شده توجه نکرد.

این مقام مطلع خاطر نشان ساخت: علاوه بر موارد ذکر شده، این کشتی با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید