ادعای کریمی قدوسی:

به زودی یک بشکه نفت هم از تنگه هرمز به انگلیس و آمریکا صادر نخواهد شد

کدخبر: ۲۹۴۹۷۱
اقتصادنیوز؛ محمدجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی، توقیف نفتکش انگلیسی را حامل پیام روشن دانست و گفت: تحریم کنندگان ایران باید به زودی همه تحریم‌ها را بردارند چرا که به زودی روزی خواهد رسید که یک بشکه نفت هم از تنگه هرمز به سمت کشورهایی همچون انگلیس و فرانسه و آمریکا صادر نخواهد شد.
به زودی یک بشکه نفت هم از تنگه هرمز به انگلیس و آمریکا صادر نخواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کریمی قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای بر هم زدن امنیت خلیج فارس گفت: وقتی آمریکا از برجام خارج شد و به کشورهای مختلف اعلام کرد تا از ایران نفت نخرند، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که ما هر مقدار که بخواهیم نفت می‌فروشیم و با بیان این نکته موضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال بازگشت تحریم‌ها اعلام کردند.

وی ادامه داد: آقای روحانی هم چندین بار در انظار عمومی و حتی در نشست‌های بین‌المللی اشاره کردند که اگر روزی ایران نتواند نفت خودش را صادر کند نفت هیچ کشوری از این منطقه صادر نخواهد شد.البته جمهوری اسلامی ایران تا این لحظه اقدام به بستن تنگه برای صدور نفت به کشورهای هدف از جمله آمریکا و انگلیس نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ پس از آنکه هوافضای سپاه پهپاد سری آمریکا را مورد هدف قرار داد آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند تا دست به عملیات متقابل بزنند و چون نتوانستند انگلیسی‌ها را به دزدی دریایی و توقیف کشتی ایرانی ترغیب کردند.انگلیسی‌ها هم که امروز در حضیض ذلت و حقارت به سر می‌برند برای اینکه روابط‌شان را با آمریکا و ترامپ حفظ کنند تن به این ذلت دادند و ژاندارم آمریکا در منطقه جبل‌الطارق شدند.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی انگلیس کشتی نفتکش ایرانی که یک محموله صد در صد قانونی را حمل میکرد، توقیف کرد. دیپلمات‌های ما خیلی تلاش کردند قبل از اینکه ایران دست به اقدام متقابل بزند کشتی‌ آزاد شود. اما این امر محقق نشد و فرزندان نیروی دریایی سپاه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی و پس از اولتیماتوم رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دزدی دریایی انگلیس در قبال نفتکش ایرانی تلافی خواهد شد، روز گذشته اقدام به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز کردند.

جواد کریمی قدوسی

وی افزود: نفتکش انگلیسی به دلیل تخطی از اصول کشتیرانی و تخلفات دریانوردی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد و همچنان با حکم دستگاه قضایی در توقیف است. این یک پیام روشنی به همه است که ملت ایران با هیچ کسی در هیچ عرصه‌ای تعارف ندارد و هیچ کسی نمی‌تواند به ملت ایران جسارتی کند و حریم او را زیر سؤال ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ هر کس تعرضی به خاک و منافع ما داشته باشد حکم دین ماست که دست به مقابله به مثل بزنیم و این نشاندهنده عزم و اراده و قدرت و توانایی ملت ایران و نیروی دریایی سپاه، ارتش ما در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان است.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: توقیف نفتکش انگلیسی این پیام روشن را به همراه داشت که اگر بعد از این کوچکترین تهدیدی متوجه کشتیرانی ما شود قطعا ما دست به مقابله به مثل خواهیم زد و حتی فراتر از آن اقدام خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت:‌تحریم کنندگان ایران باید به زودی همه تحریم‌ها را بردارند چرا که به زودی روزی خواهد رسید که یک بشکه نفت هم از تنگه هرمز به سمت کشورهایی همچون انگلیس و فرانسه و آمریکا صادر نخواهد شد. این یک عزم و اراده ملی است و ملت ایران تصمیم گرفته است امروز با عزت و اقتدار در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان بایستد تا انشالله برای همیشه مشکل تهدید وتحریم حل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید