سخنگوی انصارالله: عربستان برای بقا به آمریکا و انگلیس متوسل شده است

کدخبر: ۲۹۴۹۹۹
اقتصادنیوز :«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در واکنش به موافقت عربستان با میزبانی از نیروهای آمریکایی در خاک این کشور گفت: آل سعود برای بقای خود به حمایت آمریکا و انگلیس متوسل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبدالسلام افزود: سعودی ها در باتلاق یمن گیر افتادند و نمی دانند چگونه از آن خلاص شوند و برای حمایت از خود از ۵۰۰ سرباز آمریکایی استقبال کرده و برای بقایشان به حمایت آمریکا و انگلیس تکیه می کنند.

سخنگوی جنبش انصارالله افزود: میان آنها و کشور مستقلی که یک تنه، با قدرت، با صلابت و با عقلانیت و حکمت در برابر ارباب استکبار جهانی مقابله می کند، تفاوت است.

اعلام آمادگی عربستان برای میزبانی از نظامیان واشنگتن، پس از تصمیم آمریکا برای اعزام ۵۰۰ نظامی جدید به پایگاه هوایی «ملک سلطان» در شرق ریاض، پایتخت عربستان صورت می گیرد.

آمریکا ماه گذشته نیز اعلام کرد که یک هزار نیروی دیگر به خاورمیانه اعزام می کند اما محل اعزام آنها را اعلام نکرد.

موافقت عربستان سعودی برای حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور در حالی صورت می گیرد که پیشتر امارات متحده عربی از متحدان اصلی عربستان سعودی در جنگ یمن اعلام کرده بود که نیروهایش را از خاک یمن خارج می کند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید