تشکیل کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس به اقدام ایران

کدخبر: ۲۹۵۰۰۷
اقتصادنیوز :وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت که کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس روز دوشنبه واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه ادعا کرد که اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی سوالات بسیار جدی را برای کشتیرانی بین‌المللی و انگلیس در تنگه هرمز ایجاد کرده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس (کبرا) شرایط را مفصل مورد بحث قرار داده و روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره اقداماتی که لندن اتخاذ خواهد کرد به پارلمان ارائه خواهد شد.

هانت ساعتی پیش نیز تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره توقیف نفتکش این کشور در خلیج فارس صحبت کرد.  

طرفین در این گفتگو بر یافتن راه حل های قانونی و پرهیز از افزایش تنش تاکید کردند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) این نفتکش  انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.  

وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته نیز  گفت: «لندن به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای شرایط کنونی بوده اما خیلی شفاف هستیم که این موضوع باید حل شود.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید