نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

فرصت ۲ ماهه دولت برای ساماندهی بازار مسکن/اگر دولت فکری به حال مستاجران نکند نمی توانی این فاجعه را ساماندهی کنیم

کدخبر: ۲۹۵۰۱۰
اقتصادنیوز : نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی در دو ماه آینده فکری برای مردم به ویژه مستأجران نکند؛ هیچ فرد یا سازمانی دیگر نمی تواند فاجعه مذکور را مدیریت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  با اشاره به مشکلات بازار مسکن و عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در مدیریت بازار، گفت: این مسئله را باید با قاطعیت اعلام کنم که متأسفانه مسئولان دولتی برای شنیدن مشکلات بازار مسکن گوش شنوایی نداشته و در این عرصه وزارتخانه هم عزم جدی برای برخورد با متخلفان و دلالان بازار مسکن ندارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر نشست های متعددی در مجلس و دولت برای بررسی و حل مشکل مسکن برگزار شد و در رسانه ها اعلام کردند که دولت به سرعت مشکل را حل خواهد کرد، اما متأسفانه اتفاق تازه ای برای بهبود اوضاع رخ نداده است.

وی گفت: متأسفانه دولت در میدان عمل هیچ اقدام مثبت و موثری را برای مدیریت بازار مسکن و کاهش قیمت ها صورت نداده است، ضعف عملکردی و نظارتی دولت موجب شده که دلالان بی پروا تر از گذشته اقدام به دلالی و سوداگری کنند.

کمالی پور افزود: امروز جمعیتی کثیری از مردم به دلیل پایین بودن سطح حقوق و دستمزد و افزایش چشمگیر نرخ اجاره مسکن قادر به تأمین مسکن استیجاری نیستند و عملا دولت مسکن مردم را رها کرده است.

 این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی در دو ماه آینده فکری برای مردم به ویژه مستأجران نکند؛ هیچ فرد یا سازمانی دیگر نمی تواند فاجعه مذکور را مدیریت کند.

وی ادامه داد: هجوم مردم از مناطق شهری به مناطق حاشیه ای و روستایی کوچک ترین مشکل افزایش قیمت و معضلات بازار مسکن است و این وضعیت در تمام استان های کشور در حال رخ دادن است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اعمال سیاست های مالیاتی از جمله مالیات بر خانه های خالی و عایدی سرمایه مسکن می تواند به کاهش دلال بازی در این حوزه کمک کند و عملا در آینده شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید