آموزش ساخت استیکر تلگرام

کدخبر: ۲۹۵۰۳۲
​اقتصاد نیوز:ساخت استیکر تلگرام به کاربران کمک می‌کند به مجموعه استیکرهای کاملا اختصاصی خود دسترسی داشته باشند. در این مطلب به آموزش ساخت استیکر در تلگرام خواهیم پرداخت.
آموزش ساخت استیکر تلگرام

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، استیکرهای تلگرام دنیایی برای خود دارند! بسیاری از کاربران در گفتگوهای خود شدیدا متکی به آن‌ها بوده و از طریق ارسال یک استیکر، بهتر از نوشتن صدها کلمه، منظورشان را به طرف مقابل می‌رسانند! دلیل گستره بی‌نظیر استیکرهای تلگرام، امکان‌پذیر بودن ایجاد آن‌ها توسط کاربران است، وگرنه تیم توسعه این پیام‌رسان هرگز قادر به ساخت استیکر تلگرام در این حجم نیست.

ساخت استیکر تلگرام ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. برای این کار نیازی به داشتن حساب کاربری مخصوص برنامه‌نویسان نبوده و احتیاجی به داشتن دانش برنامه‌نویسی نیست. کافی است تصاویر مورد نظرتان را در فرمتی مشخص به یک ربات تحویل بدهید تا استیکری از آن ایجاد کند. در صورت استفاده دیگر کاربران از این استیکر، به محبوبیت خواهید رسید!

قدم اول ساخت استیکر تلگرام

برای ساخت استیکر تلگرام نیازی به داشتن مهارت در طراحی نیست. اگر می‌توانید با استفاده از فتوشاپ یا دیگر برنامه‌های طراحی، عکس‌هایی منحصربه‌فرد خلق کنید، استیکرهای خاص‌تری خواهید داشت، اما اجباری برای این موضوع وجود ندارد. می‌توانید به سادگی تصویری را از گوگل دانلود کرده و تبدیل به استیکر کنید.

البته هر عکسی را نمی‌توان به این منظور مورد استفاده قرار داد. اولین پیش نیاز، فرمت تصویر است. فقط عکس‌های PNG را می‌توان در ساخت استیکر در تلگرام مورد استفاده قرار داد. پس‌زمینه عکس باید شفاف باشد. پیش نیاز دیگر، ابعاد 512 در 512 پیکسلی تصویر است.

هر استیکر باید یک فایل تصویری مجزا داشته باشد. فراموش نکنید ساخت آن‌ها در تلگرام دسکتاپ به مراتب راحت‌تر از زمان انجام این کار در اپلیکیشن موبایل است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم حین استفاده از نسخه دسکتاپ به این کار بپردازید. آیکون استیکر سفارشی‌سازی خود انتخابی است. البته می‌توان آیکون دلخواه را از طریق یک عکس PNG فاقد پس‌زمینه و دارای اندازه 100 در 100 پیکسل طراحی کرد.

پیش از شروع آموزش، باید نکته مهمی را یادآور شویم. حین ساخت استیکر، کپی رایت را مد نظر قرار دهید. به عنوان نمونه، استفاده از جملات فیلم‌ها و افراد سرشناس برای ساخت استیکر مشمول این قانون است. تلگرام مشکلی با این موضوع ندارد، مگر این که گوینده یک جمله، شکایتش را به شرکت مطرح کند. همچنین برخی افراد، اقدام به ساخت و توزیع استیکر بر اساس تصاویر خصوصی دیگران (به قصد تحقیر یا خنده) می‌کنند. این کار نیز اخلاقی نبوده و ممکن است تحت پیگرد قرار بگیرد.

پک‌های استیکر تلگرام، به طور معمول از 10 الی 20 مورد تشکیل می‌شوند. با این حال، محدودیتی در تعداد تصاویر بارگذاری شده به منظور ساخت استیکر تلگرام وجود ندارد. در برخی پک‌ها، نزدیک به 100 استیکر گنجانده شده است. خوشبختانه بعد از ایجاد یک پک جدید برای خود و افزودن یک سری تصویر به آن، در آینده قادر خواهید بود موارد جدیدی را به آن اضافه کرده یا از آن حذف کنید.

قدم دوم: یافتن ربات ساخت استیکر در تلگرام

بعد از طراحی یا یافتن عکس‌های مورد نظر، که از شرایط گفته شده در بالا تبعیت می‌کند، ربات استیکرساز را پیدا کنید. برای دستیابی به آن، در بخش جستجو، عبارت stickers را وارد کرده یا از لینک افزوده شده به همین عبارت استفاده کنید. بعد از ورود به مکالمه، فهرستی از دستورات را مشاهده خواهید کرد:

newpack/ برای ایجاد یک پک استیکر جدید در تلگرام

addsticker/ برای افزودن استیکر جدید به یک پک موجود

delsticke/ برای حذف یک استیکر از یک پک موجود

ordersticke/ برای تغییر چینش استیکرها در پک

stats/ برای دریافت آمار و میزان استفاده از یک استیکر مشخص

top/ برای دریافت محبوب‌ترین استیکرها داخل یک پک

packstat/ برای دریافت آمار میزان استفاده از یک پک

packto/ برای تماشای محبوب‌ترین پک‌های استیکر خود

cancel/ برای کنسل کردن کامندهای مورد استفاده از زمان ورود تا اینجا

قدم سوم: آپلود تصاویر برای ساخت استیکر تلگرام

ربات استیکر‌ساز کار را بسیار راحت کرده است. با فرض این که برای اولین مرتبه اقدام به ساخت استیکر در تلگرام می‌کنید، گزینه newpack/ را برگزیده و سپس اینتر را بزنید. ربات، نام پک جدید را شما از می‌پرسد. بعد از نوشتن نام، آن را ارسال کنید.

اکنون روی آیکون فایل برای ارسال اولین استیکر خود کلیک کنید. حتما باید این تصویر را به عنوان یک فایل، و نه به عنوان یک عکس، ارسال کنید. به همین دلیل در صورت کلیک روی آیکون دوربین، ربات اجازه ادامه کار را به شما نخواهد داد.

اکنون باید یک اموجی را به استیکر مورد نظر نسبت بدهید. بعد از انتخاب مرتبط‌ترین گزینه کلید اینتر را بزنید. می‌توان به یک استیکر، چندین اموجی نسبت داد، اما تلگرام بیشتر از دو مورد را پیشنهاد نمی‌کند.

برای ساخت استیکرهای جدید در پک تازه ایجاد شده، این قدم‌ها را باز هم تکرار کنید. بعد از اتمام، دستور publish/ را تایپ کرده و آن را ارسال کنید. اگر در پی افزودن یک آیکون به پک خود هستید، آن را همانند سایر تصاویر، در قالب یک فایل، آپلود کنید. در صورت نداشتن آیکون یا عدم تمایل به استفاده از آن، گزینه skip/ را برگزینید. با این کار، اولین استیکر داخل پک تبدیل به آیکون آن می‌شود. با عوض کردن ترتیب استیکرها از طریق دستور ordersticke/ می‌توانید آیکون را تغییر بدهید.

در نهایت باید نام کوچکی را به منظور استفاده در آدرس اینترنتی (URL) پک استیکر خود ارسال کنید. در صورت نوشتن نام Example115 (به عنوان مثال) این آدرس به صورت https://t.me/addstickers/Example115 خواهد بود.

در صورت ساخت استیکری جذاب، دیگر کاربران نیز به استفاده از آن تشویق خواهند شد. آن‌ها در صورت تمایل به استفاده از استیکرهای ساخت دست شما، پک در بر دارنده آن را به فهرست علاقه‌مند‌ی‌های خود اضافه می‌کنند. از طریق کامندهای معرفی شده در بالا می‌توانید به آمار تعداد کاربران استفاده‌کننده از پک‌ها و استیکرهای خود پی ببرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید