دبیرکل موتلفه: اینستکس بسته‌ای حقارت‌آور است/ از سخنان روحانی تعجب کردیم

کدخبر: ۲۹۵۱۳۹
اقتصادنیوز: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: از سخن رئیس‌جمهور تعجب کردیم که اینستکس را مطرح می‌کند چراکه که معلوم است اینستکس بسته‌ای حقارت‌آور و غیرمفید است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه گفت: دخالت دولت‌های استعماری انگلیس یا آمریکا، تجاوز به حقوق ملت ها و کشورهای منطقه است. بر مبنای حق حاکمیت و حفظ استقلال سرزمینی و دریایی، ایران حق دارد هرگونه تجاوز از هر دولتی باشد را پاسخی بازدارنده بدهد.

وی تأکید کرد: پهپاد آمریکایی متجاوز و هرنوع تجاوزی از این نوع، سرنگون خواهد شد و هر کشتی متخلف نیز توقیف می گردد و دولت های استعماری باید عواقب وخیم تجاوزگری را محاسبه کنند. انگلستان باید بداند که دوران زورگویی استعماری گذشته است و توقیف غیرقانونی نفتکش پاسخ جدی و قاطع ایران را در پی خواهد داشت.

بادامچیان گفت: همه شناورهای دریایی می توانند در سایه قدرت و امنیت ایران در محدوده آب های ایران با امنیت کامل عبور داشته باشند به شرط آنکه حاکمیت ایران و قوانین را محترم بشمارند و ابزار سیاست های متجاوزانه نباشند.

وی اظهار داشت: بارها گفته ام ترامپ معمولاً برای آمریکا آبروریزی و رسوایی به بار می آورد و مردم آمریکا باید به فکر رییس جمهوری عقل گرا و دارای سلامت باشند. موضوع ساقط کردن پهباد ایرانی بر فراز تنگه هرمز، یکی از این رسوایی‌های مفتضح بود که نشان داد رییس جمهور آمریکا که فرماندهی قوای مسلح آمریکا را بعهده دارد تا چه اندازه از واقعیات دور است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه درباره مذاکرات رییس جمهور فرانسه با رییس جمهوری ایران گفت: دولت های اروپایی به جای پیشنهادهای بی فایده، به تعهدات خود در برجام عمل نمایند. آنها از جمله فرانسه زمانی که ۱۱ تعهد  قراردادی را عمل نمی کنند و تحریم ها را ادامه می دهند، دیگر پیشنهادهای آنها چه ارزشی دارد؟

وی افزود: از سخن رییس جمهور تعجب داریم که اینستکس را مطرح می کند. در حالی که معلوم است اینستکس بسته‌ای حقارت‌آور و غیرمفید است و ملت ما این نوع پیشنهادهای غیرعملی را قبول ندارد.

بادامچیان با تبریک پیروزی های ملت شجاع یمن و مقاومت ثمربخش آنها گفت: مسلماً ملت قهرمان یمن پیروزی های بزرگی را در آینده تجربه خواهد کرد. شرط آن اتکاء به خداوند و مقاومت است.

بادامچیان افزود: امارات متوجه سیاست غلط خود شده است و اگر در جبران آن تسریع کند، به سود مردم آن کشور خواهد بود. سعودی‌ها نیز اگر متوجه خطاهای فاحش شده اند، جنایات خود را در یمن به پایان برسانند و از نوکری آمریکا دست بردارند و با ملت صبور عربستان همراه شوند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره دیدار مهم و سرنوشت ساز ائمه محترم جمعه کشور با ولی امر مسلمین، این دیدار را یک رویداد مهم سیاسی دانست که در گام دوم، اثرات آن آشکار می شود.

وی تأکید کرد: نهاد مهم ائمه جمعه، نهادی قوی و مردمی است و امام جمعه از زمره فرهیختگان دینی و علمی است. ده توصیه مهم رهبر معظم انقلاب، منشور این نهاد مردمی ـ دینی ـ سیاسی است که ان شاءالله در گام دوم انقلاب اسلامی، زمینه ساز پیشرفت و عظمت اسلام و مسلمین خواهد بود.

بادامچیان تأکید کرد: پیوستگی امامت جمعه با مردم و با نظام و استواری مقام آنها در سایه سار نصب ولایت، موقعیت مهمی است تا حرکت مردمسالارانه اسلامی در جهت وحدت و یکپارچگی مردم و حضور آگاهانه آنها در همه صحنه ها روز به روز تقویت گردد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره عفاف و حجاب، از حرکت بانوان در جهت ترویج و حضور بیشتر در تبیین این ارزش دینی و میراث تمدن فرهیخته ایران و ایرانی تشکر کرد.

وی افزود: حجاب و عفاف موجب تقویت بنیان خانواده، کرامت زن، پیوند بهتر و صمیمی تر همسران، آرامش و عزت و سلامت جامعه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید