ستاره‌هایی که در اوج شهرت، جوان‎مرگ شدند

کدخبر: ۲۹۵۴۹۸
اقتصاد نیوز:ستاره‌های بسیاری فعالیت‌های خود را از سنین کم آغاز کرده و در نوجوانی یا حتی جوانی به شهرت، ثروت و محبوبیت رسیده‌اند. اگرچه برخی از آن‌ها توانستند آینده روشنی را برای خود رقم بزنند، اما برخی دیگر به دلایل مختلفی، چون اعتیاد، حادثه یا خودکشی، در همان سنین کم و در اوج شهرت از دنیا رفته‌اند. در ادامه ستاره‌هایی را که بخت با آن‌ها یاری نبود و در سنین پایین از دنیا رفته‎اند را به شما معرفی کرده‌‎ایم.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از برترین‌ها،ستاره‌های بسیاری فعالیت‌های خود را از سنین کم آغاز کرده و در نوجوانی یا حتی جوانی به شهرت، ثروت و محبوبیت رسیده‌اند. اگرچه برخی از آن‌ها توانستند آینده روشنی را برای خود رقم بزنند، اما برخی دیگر به دلایل مختلفی چون اعتیاد، حادثه یا خودکشی، در همان سنین کم و در اوج شهرت از دنیا رفته‌اند. در ادامه ستاره‌هایی را که بخت با آن‌ها یاری نبود و در سنین پایین از دنیا رفته‎اند را به شما معرفی کرده‌‎ایم.

ویک مورو

ویک مورو (۱۹۲۹ –۱۹۸۲) هنرپیشه، و کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا بود که بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۸۲ میلادی فعالیت می‌کرد. از فیلم‌های او می‌توان به «مدرسه اوباش» و «اراذل» اشاره کرد. ویک مورو هنگام فیلمبرداری صحنه‌ای از «گرگ و میش» با هلیکوپتر سقوط کرد. در این سانحه پروانه هلیکوپتر قطع شد و سر مورو را از بدن جدا کرد. این انفجار نیز باعث مرگ دو کودک حاضر در صحنه به نام‌های میکا دین لو و رنه چن نیز شد.

بروس لی

۱۹۴۰بروس لی(۱۹۴۰ –۱۹۷۳) استاد هنر‌های رزمی چینی، بازیگر فیلم‌های اکشن، استاد فلسفه، نظریه‌پرداز و بنیان‌گذار روش رزمی جیت کان دو بود. بسیاری او را یکی از تاثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم و نماد فرهنگی می‌دانند. هنگام فیلمبرداری فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود»، بروس لی ناگهان دچار تشنج و راهی بیمارستان می‌شود. بر اساس گزارش کالبد شکافی و نیز گزارش‌های متعدد پزشکی بروس لی در سن ۳۳ سالگی در پی عوارض ناشی از ورم مغز که در پی بروز حساسیت نسبت به یک داروی ضد درد ایجاد شده بود، درگذشت.

جان ریتر

جان ریتر(۱۹۴۸ -۲۰۰۳) هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود که بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۳ میلادی فعالیت می‌کرد. هنگامی که او بیمار شد ۵۴ سال سن داشت و بر روی پروژه «۸ قانون کوچک برای دختر نوجوانم» کار می‌کرد. او در تاریخ ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۳ به بیمارستان منتقل شد. بر اساس گزارشات او بر اثر پارگی لوله آئورت جان خود را از دست داد.

پل واکر

پل واکر(۱۹۷۳-۲۰۱۵) بازیگر آمریکایی بود که بیشتر به خاطر حضورش در سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» مشهور شد. او یک روز با دوست خود با یک خودرو سواری پورشه در حرکت بود که ناگهان کنترل خودرو از دستش خارج می‌شود و به درخت کنار مسیر برخورد می‌کند و این ستاره سینما را در شعله‌های آتش می‌سوزاند.

شارون تیت

شارون تیت(۱۹۴۳-۱۹۶۹) هنرپیشه آمریکایی بود که در دهه ۱۹۶۰ میلادی و قبل از آن که وارد صنعت سینما شود، در چند سریال تلویزیونی تعدادی نقش فرعی بازی کرد. پس از آن‌که به خاطر مهارتش در ایفای نقش‌های کمدی نقد‌های مساعدی دریافت کرد، به‌عنوان یکی از افراد جدید هالیوود معرفی شد و برای بازی اش در فیلم «دره عروسک‌ها» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. او همچنین در نشریه‌های مد به عنوان مدل یا مدل روی جلد حضوری مداوم داشت. در تاریخ ۹ اوت ۱۹۶۹، زمانی که تیت ۸.۵ ماهه باردار بود، به همراه ۳ نفر از دوستانش که در منزل او حضور داشتند توسط ۴ عضو خانواده منسن به قتل رسید. منسن‌ها تیت و مهمانانش را با ۱۰۲ ضربه چاقو از پای درآوردند و با پیچیدن طناب به دور گردنشان خفه کردند.

ایمی واینهاوس

ایمی واینهاوس(۱۹۸۳ -۲۰۱۱) خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی بود که با ترکیب الکترونیک سبک‌های موسیقی جاز، سول، ریتم و بلوز شناخته می‌شد. اما متاسفانه اعتیاد شدید او به مواد مخدر، او را در سن ۲۷ سالگی از بین برد. جسد این خواننده در خانه‌اش در شمال لندن پیدا شد. آزمایش‌هایی که روی خون او انجام شده نشان می‌دهد که میزان الکل خون این خواننده پنج برابر بیش از میزان مجاز برای رانندگی بود.

برایان جونز

برایان جونز(۱۹۴۲- ۱۹۶۹) گیتاریست انگلیسی و از اعضای بنیان‌گذار گروه راک انگلیسی رولینگ استونز بود. به نقل از نوازنده گیتار بیس این گروه، بیل وایمن: «برایان بود که گروه رو تشکیل داد. او باعث شد ما به این جا برسیم. جونز انسانی تاثیرگذار و فوق العاده باهوش و بااستعداد بود.» جونز از سال ۱۹۶۲ عضو این گروه بود تا این که در سال ۱۹۶۹ از گروه اخراج شد. کمتر از یک ماه بعد از اخراج شدن او از گروه، بدن بی‎جان او در استخر خانه ‎اش پیدا شد. علت مرگ او مصرف هم زمان مواد مخدر و الکل اعلام شد. با این وجود گروه «رولینگ استون» تا امروز هم چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جیمی هندریکس

جیمی هندریکس(۱۹۴۲-۱۹۷۰) گیتاریست، آوازخوان و ترانه‌نویس آمریکایی بود که تأثیر زیادی روی خواننده‌های سبک راک اند رول گذاشت. او در سال ۱۹۶۶، با ترانه‌های «آهای جو» و «گرد ارغوانی» و همچنین یک اجرای زنده به مقام ستاره راک دست یافت. کتاب «اتاق پر از آینه» او نیز به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد درگذشت وی در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. دلیل مرگ او هیچ‌گاه مشخص نشد. عده‌ای بر این باورند دلیل آن مصرف زیاد و همزمان مشروبات الکلی و دارو‌های تسکین دهنده در یک مهمانی شبانه بوده است.

جنیس جاپلین

جنیس جاپلین (۱۹۴۳–۱۹۷۰) خواننده و آهنگساز آمریکایی و از اسطوره‌های موسیقی راک به‌شمار می‌رفت. وجه تمایز جنیس با دیگر بزرگان راک دهه شصت را صدای منحصربه‌فرد و خش‌دار او و نوع موسیقی‌اش که تلفیقی نوین از راک و بلوز بود می‌دانند. جنیس علاوه بر موسیقی در زمینه سبک زندگی هم، نسلی از دختران جوان آمریکا را تحت تأثیر خود قرار داد. نسلی که در دوران راز و رمز زنانه به خانه‌داری تشویق می‌شد، الگوی متفاوتی را جلوی چشم خود می‌دید که نویدبخش امکان انتخاب‌هایی متفاوت و مبتنی بر استقلال زنانه برای رسیدن به موفقیت بود. او در ۴ اکتبر ۱۹۷۰ بر اثر مصرف بیش از اندازه هروئین در سن ۲۷ سالگی درگذشت. مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۴ و در رده‌بندی ۱۰۰ هنرمند برتر تمامی دوران، جنیس جاپلین را در رتبه ۲۸ قرار داد.

جیم موریسون

جیم موریسون(۱۹۴۳-۱۹۷۱) آهنگساز، شاعر، نویسنده، کارگردان فیلم آمریکایی و خواننده گروه دورز بود. گفته می‌شود که بهره هوشی او ۱۴۹ بوده است. از او چند مجموعه شعر و فیلم کوتاه مستند نیز بجای مانده. مجله رولینگ استونز در رده‌بندی «۱۰۰ خواننده برتر تمام تاریخ» جایگاه چهل و هفتمین را به جیم موریسون اختصاص داده‌است. همچنین وی به خاطر صدای باریتون، طرفداران فراوان، پژوهش‌ها، شخصیت ویژه‌ای که روی صحنه اجرا داشته و همچنین اشعارش، دارای شهرت فراوانی می‌باشد. جسد جیم موریسون در وان حمام آپارتمانش در پاریس یافت شد. ظاهرا او به خاطر حمله قلبی ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر درگذشت.

کرت کوبین

کرت کوبین(۱۹۶۷- ۱۹۹۴) موسیقی‌دان راک اهل آمریکا بود که بیشتر به‌عنوان خواننده، نوازنده گیتار، ترانه‌سرای اصلی و بنیانگذار گروه گرانج نیروانا شناخته شده‌است. دیگران از او به‌عنوان «صدای نسل‌اش» یاد می‌کنند. او در سال ۱۹۸۵ به همراه کریست ناواسلیک گروه نیروانا را بنیان گذاشت. در ۸ آوریل ۱۹۹۴ جسد کرت کوبین با مغز متلاشی شده و یک شات گان در کنارش در خانه‌اش یافت شد. در مدارک رسمی پلیس، علت مرگ را خودکشی اعلام کردند.

ایزی ئی

ایزی ئی(۱۹۶۴ سپتامبر ۷–۱۹۹۵) خواننده رپ آمریکایی که در گروه هیپ‎هاپ «ان. دابلیو. ای» عضویت داشت و «پدرخوانده گانگستر رپ» نامیده می‌شد. درواقع او به همراه دکتر دره، آیس کیوب، این گروه را تشکیل دادند. اریک لین رایت در سن ۳۰ سالگی بر اثر بیماری ایدز درگذشت.بعد از مرگ او، دکتر دره تحت ثاثیر مرگ اریک قرار گرفت و تصمیم به ترک از کمپانی وست کوست کرد و تمام داراییش را به شوگ بخشید و کمپانی افترمث رو تأسیس کرد.

جیا کارنگی

جیا کارنگی(۱۹۶۰-۱۹۸۶) مدل آمریکایی بود. برخی او را اولین سوپر مدل می‌دانند. او در مجله‌های مدی چون وگ و کازموپولیتن و همچنین در کمپین‌های تبلیغاتی خانه‌های مد مثل آرمانی، کریستین دیور، ورساچه و ایو سن لوران ظاهر شد. معروفیت و محبوبیت او پس از اعتیاد وی به هروئین کم‌کم کمرنگ شد و سرانجام در حالیکه فقط ۲۶ سال داشت، بر اثر ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست داد. وی یکی از اولین زن‌های معروفی است که بر اثر ابتلا به ایدز درگذشت. داستان زندگی او در فیلم تلویزیونی «جیا» با بازی آنجلینا جولی در سال ۱۹۹۸ نمایش داده شد.

آنتونی پرکینز

۱۹۳۲ آنتونی پرکینز(۱۹۳۲- ۱۹۹۲) از چهره‌های موفق و از بازیگران به‌یادماندنی سینمای آمریکاست. او برای اجرای بهترین نقش مکمل مرد در دومین فیلم خود «ترغیب دوستانه» کاندیدای جایزه اسکار شد. پرکینز با ایفای نقش نورمن بیتس در فیلم روانی آلفرد هیچکاک به شهرت رسید. او در ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۲ در خانه خود در هالیوود هیلز به علت بیماری ایدز درگذشت. جسدش سوزانده شد و خاکسترش به خانواده مسترد گردید.

راک هادسن

راک هادسن(۱۹۲۵- ۱۹۸۵) یکی از چهره‌های محبوب بازیگری در هالیوود در دهه پنجاه و شصت بود. راک هادسون در دوم اکتبر ۱۹۸۵ بعد از یک سال مبارزه با بیماری ایدز در گذشت. او به عنوان اولین فرد مشهوری که بیماری ایدزش را عموماً اعلام کرد شناخته می‎شود. بعد از وی بنیاد‌های زیادی برای کمک کردن به بیماران ایدزی تاسیس شد تا دیگر کسانی مثل راک هادسون با آن همه زیبایی و قلب طلایی بدون کمک در دوران بیماری رها نشوند.

ویتنی هیوستون

ویتنی هیوستون(۱۹۶۳-۲۰۱۲) خواننده سبک پاپ، هنرپیشه، تهیه‌کننده فیلم و مدل آمریکایی بود. کتاب رکورد‌های جهانی گینس در سال ۲۰۰۹ رکورد «جایزه‌دارترین هنرمند زن تاریخ» را به نام ویتنی هیوستون ثبت کرد. او طی بیش از سه دهه فعالیت هنری‌اش ۴۱۵ جایزه را از آن خود کرد. در سال‌های پایانی عمرش، مصرف مواد مخدر به صدای او که روزی در زمره بهترین‌های موسیقی پاپ به‌شمار می‌رفت، صدمه جدی زد. او در مصاحبه‌ای با داین سویر گفت: «بزرگترین اهریمن خود منم. من یا بهترین دوست خودم هستم، یا بدترین دشمن خودم.» به گفته پلیس آمریکا، زمانی که ویتنی در هتل هیلتون بورلی هیلز بود، مسئولان هتل تماسی اضطراری گرفته و نسبت بهوضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کردند و تا رسیدن پلیس نیز پزشکان حاضر در هتل در تلاش بودند تا وی را نجات دهند، اما در نهایت او در اتاق خود در سن ۴۸ سالگی درگذشت. 

بریتانی مورفی

بریتانی مورفی(۱۹۷۷ -۲۰۰۹) بازیگر و خواننده آمریکایی بود. او نخستین بار در سال ۱۹۹۱ در سریال مورفی براون بازی کرد و با بازی در نقش وردست آلیشیا سیلورستون در فیلم «ناشی» به شهرت رسید. در روز ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹ مورفی در حمام خانه خود غش کرد و بعد از دقایقی آتش‌نشان‌ها به محل رسیدند و او را به بیمارستان انتقال دادند، ولی او قبل از رسیدن به بیمارستان در اثر ایست قلبی جان خودش را از دست داد. روز بعد از مرگ مورفی، کالبد شکافی انجام شد و علت اصلی مرگ وی بیماری ذات الریه به همراه عوامل ثانویه از جمله کم‎خونی، فقر آهن و مسمومیت دارویی چندگانه بوده‌است.

کوری مونتیه

کوری مونتیه(۱۹۸۲- ۲۰۱۳) خواننده و بازیگر کانادایی بود که در بریتیش کلمبیا در نقش‌های جزئی بازی می‌کرد. علت شهرت وی بازی در نقش فین هادسون در مجموعه تلویزیونی «شبکه رسانه‌ای فاکس گلی» است. مونتیه از سن ۱۲ سالگی مشکل سوء مصرف مواد مخدر داشت. به همین علت در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد و با مداخله خانواده و دوستان در سن ۱۹ سالگی به مرکز ترک اعتیاد رفت. اما به دلیل مشکلات، بار دیگر به سمت اعتیاد کشیده شد و آنقدر پیش رفت که متأسفانه در ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۳ بر اثر مسمومیت تصادفی توسط ترکیبی سمی از هروئین و الکل جسدش را در اتاق یک هتل در شهر ونکوور کانادا پیدا کردند.

هیث لجر

هیث لجر(۱۹۷۹–۲۰۰۸) بازیگر و کارگردان استرالیایی برنده جایزه اسکار بود. او پس از بازی در نقش‌های تلویزیونی دهه ۹۰، در هالیوود شروع به کار کرد و فیلم‌های او، هم از لحاظ تجاری و هم از دید منتقدان، با موفقیت روبه‌رو شدند. او عموماً بخاطر ایفای نقش شخصیت جوکر در فیلم «شوالیه تاریکی» سال ۲۰۰۸ به کارگردانی کریستوفر نولان معروف است. مرگ لجر بسیار شوکه کننده بود. او تصادفی، و بر اثر مسمومیت شدید دارویی در نتیجه مصرف هم‌زمان چندین نوع قرص ضداضطراب و مسکن و خواب‌آور اعلام شد.

کارل اسویتسر

کارل اسویتسر(۱۹۲۷–۱۹۵۹) بازیگر خردسال سینما در دهه ۱۹۳۰ میلادی که به خاطر ایفای نقش در قالب شخصیت آلفالفا در مجموعه تلویزیونی «اراذل کوچک» به شهرت رسید. او در سن ۳۱ سالگی به هنگام مجادله با دوست‌اش هدف اصابت گلوله در ناحیه مثانه قرار گرفت و مرگی دردناک را از سر گذراند.

آنتون یلچین

آنتون یلچین(۱۹۸۹- ۲۰۱۶) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایالات متحده آمریکا بود که در سن ۹ سالگی وارد عرصه هنری شد و در فیلم‌های «دیوانه وار» و «اتاق سبز» بازی کرد. او در ۱:۱۰ بامداد روز ۱۹ ژوئن ۲۰۱۶ هنگامی کنار اتومبیلش ایستاده بود که اتومبیل شروع به غلط زدن روی شیب تند جاده کنار خانه‌اش در ناحیه استودیو سیتی، لس‌آنجلس می‌کند و او را زیر می‌گیرد. او به فاصله کوتاهی بعد از آن در سن ۲۷ سالگی درمی‌گذرد. جسد وی را دوستانش در حالی که میان اتومبیلش و یک تیرک پستی گیر کرده بود پیدا کردند. خبر مرگ او با واکنش گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

کوری هایم

کوری هایم(۱۹۷۱–۲۰۱۰) بازیگر خردسالی که در دهه ۸۰ میلادی ستاره سینما شد. از فیلم‌های معروف او می‌توان به «پسر‌های گم شده» و «لوکاس» اشاره کرد. او در سن ۳۸ سالگی تسلیم بیماری ذات‌الریه شد. البته دیرزمانی از اعتیادش به الکل و مواد مخدر هم می‌گذشت.

کریستینا گریمی

کریستینا گریمی(۱۹۹۴- ۲۰۱۶) خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده پیانو اهل ایالات متحده آمریکا بود. او با اجرای برنامه در مسابقه استعدادیابی در شبکه ان‌بی‌سی معروف شد و در سال ۲۰۱۴ در فصل ششم این مسابقه به مقام سوم رسید. در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ پس از پایان کنسرتش در فلوریدا، درحالی که سرگرم امضا دادن به طرفدارانش بود، هدف گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در روز ۱۱ ژوئن در سن ۲۲ سالگی درگذشت. ضارب یک مرد ۲۷ ساله نیز مورد حمله برادر این خواننده قرار گرفت که بعد‌ها خود را کشت.

آلیا

آلیا(۱۹۷۹–۲۰۰۱) خواننده سبک پاپ، هنرپیشه و مدل آمریکایی بود. او آنقدر در زمینه موسیقی به شهرت و موفقیت رسید که تا سال ۲۰۰۰، توانست ۳۱ میلیون از آثار خود را بفروشد. او در روز ۲۵ اوت ۲۰۰۱ در جزایر آباکو، در کشور باهاما، در اثر حادثه سقوط هواپیما در سن ۲۲ سالگی جان سپرد و پیکرش در نیویورک به خاک سپرده شد.

توپاک شکور

توپاک شکور(۱۹۷۱-۱۹۹۶) خواننده نامدار و تأثیرگذارترین در موسیقی رپ بود. میزان فروش آلبوم‌های او تا به امروز ۹۵ میلیون نسخه بوده‌است، عنوانی که او را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در جهان نموده‌است. شکور علاوه بر موسیقی و فروش بالای آثارش، هنرپیشه و فعال اجتماعی نیز بوده‌ به‌طوری‌که از وی همچنین به عنوان یک مدافع برابری اجتماعی و حقوق بشر نیز یاد می‌کنند. توپاک پس از تماشای یک مسابقه بوکس بین مایک تایسون و بروس سلدون با شلیک ۱۲ گلوله از یک خودروی کادیلاک سفید در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا و در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۹۹۶ مورد اصابت ۴ گلوله قرار گرفت و پس از ۶ روز در بیمارستان دانشگاه نوادا در ۱۳ سپتامبر هنگامی که تنها ۲۵ سال داشت، از دنیا رفت.

اوتیس ردینگ

اوتیس ردینگ(۱۹۴۱- ۱۹۶۷) خواننده آمریکایی سبک سول بود که اغلب با لقب «پادشاه موسیقی سول» شناخته می‌شود. او به خاطر توانایی‌اش در انتقال احساس از طریق صدایش شهرت دارد و یکی از تاثیرگذارترین خوانندگان سول در دهه ۱۹۶۰ میلادی به‌شمار می‌آید. او در دسامبر ۱۹۶۷ و ۱ ماه پیش از آن‌که پرفروش‌ترین تک‌آهنگش با نام «The Dock of the Bay» منتشر شود در سانحهٔ سقوط هواپیما درگذشت. او در زمان مرگ ۲۶ ساله بود.

منبع: omglane

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید