امارات: زمان تمرکز بیشتر بر راه حل سیاسی در یمن فرا رسیده است

کدخبر: ۲۹۵۶۷۶
اقتصادنیوز؛ انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه با بیان اینکه «امارات و بقیه اعضای ائتلاف یمن را ترک نمی‌کنند»، تاکید کرد: اکنون زمان آن است که تمرکز بر روی روند سیاسی دوچندان شود
امارات: زمان تمرکز بیشتر بر راه حل سیاسی در یمن فرا رسیده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «انور قرقاش» می‌‌گوید که استقرار مجدد نیروهای اماراتی در یمن نه تنها به معنای خروج از آن نیست بلکه برای ایجاد انگیزه جدید جهت پایان دادن به درگیری است.

قرقاش در مقاله‌ای که در روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» منتشر شد، نوشت: «صرفا برای اطلاع؛ امارات و بقیه اعضای ائتلاف یمن را ترک نمی‌کنند».

وی تأکید کرد که «ما به شکل‌های مختلف فعالیت خواهیم کرد و حضور نظامی ما در یمن ادامه خواهد داشت و بر اساس قانون بین‌المللی به ارائه مشورت و کمک به نیروهای محلی یمنی ادامه خواهیم داد».

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، قرقاش در این مقاله همچنین با اشاره به اینکه این اقدامات امارات برای اعتمادسازی جهت ایجاد انگیزه جدیدی برای پایان دادن به درگیری است، افزود: «کاهش نیروها و استقرار مجدد آن در یمن به همان شیوه‌ای که در آغاز صورت گرفت، انجام خواهد شد، پیروزی در آنجا آسان نبود و هرگز صلح ساده‌ای در آنجا نخواهد بود اما اکنون زمان آن است که تمرکز بر روی روند سیاسی دوچندان شود».

امارات اوایل ماه جاری اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در مناطق مختلف یمن را در چارچوب طرح «استقرار مجدد» و بنا به دلایل استراتژیکی و تاکتیکی کاهش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید